Fabrycznie nowe pojazdy, wysłużone maszyny i zadbane klasyki miewają problemy z rozruchem. Każdy, nawet nowy samochód, motocykl, quad czy motorówka może po prostu „nie odpalić”. I właśnie dlatego warto zaopatrzyć się w booster.
Kierowca nie zawsze jest w stanie przewidzieć taką awaryjną sytuację, ale może zabezpieczyć się przed jej skutkami. Warto mieć odpowiednią polisę czy numer pomocy drogowej zapisany w telefonie, ale przyda się także booster, który na wszelki wypadek (jak koło zapasowe) można wrzucić do bagażnika.
Firma Noco od lat specjalizuje się w produkcji takich urządzeń i globalnie sprzedaje ich coraz więcej. Z jednej strony jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku, a z drugiej efekt trafnej strategii obranej przez konstruktorów. Coraz większa liczba kierowców wybiera produkty marki Noco, ponieważ są bezpieczne w użytkowaniu, solidnie wykonane i banalnie proste w obsłudze.
Zaawansowana elektronika boosterów Noco chroni instalację nowoczesnych pojazdów przed uszkodzeniem. Boostery przed rozpoczęciem pracy „sprawdzają” kompatybilność z samochodem i jeśli wykryją nieprawidłowości, to po prostu nie zadziałają. Wykrywają nawet przypadkowe, odwrotne podłączenie przewodów, o co przecież nietrudno. Radzą sobie także ze starszymi samochodami i klasykami.
W ofercie firmy znajduje się pełna gama modeli. Od tych niewielkich przeznaczonych do samochodów małolitrażowych po te potężne, które są w stanie uruchomić nawet ciężkie maszyny budowlane. Dobór jest przy tym bardzo prosty - do pojemności silnika. Poszczególne modele gamy spełniają wymagania silników benzynowych/wysokoprężnych o pojemnościach odpowiednio do 6.5/4.0; 7.0/4.5; 8.5/6.5 oraz 10.0/8.0 litra. Możliwe jest także bardziej szczegółowe dopasowanie parametrów - na podstawie natężenia prądu rozruchowego. W przypadku Noco popularne zakresy to 1250A, 1750A, 2500A i 4250A.
Wielomiesięczna gotowość po jednym naładowaniu
Boostery są wyposażone w akumulatory litowe. Dzięki nim łączą dużą pojemność z niewielkimi gabarytami. A duża pojemność to więcej możliwych prób rozruchu. Czas ładowania zależy od modelu i rodzaju ładowarki. W przypadku bazowych modeli wystarczają popularne ładowarki 10 W, a do największych producent rekomenduje użycie ładowarek 60 W. Po naładowaniu utrzymują napięcie miesiącami, więc idealnie sprawdza się w sytuacjach awaryjnych. Warto jednak wiedzieć, że taki booster zadziała także wtedy, kiedy nie jest naładowany do pełna. W sytuacji „podbramkowej” wystarczy kilkanaście minut ładowania, aby booster był zdolny do próby rozruchu silnika. Można doładowywać te urządzenia podczas jazdy samochodem przez gniazdo zapalniczki.
Funkcje dodatkowe
W zależności od wersji może on pełnić rolę powerbanku czy latarki. Przyda się zatem na campingu czy nawet podczas wycieczek, kiedy trzeba będzie doładować telefon albo oświetlić namiot.
Który booster jest najlepszy?
Seria GB jest serią podstawową. W modelach GBX zastosowano pojemniejsze baterie wewnętrzne, co sprawia, że nadają się do uruchamiania silników o większej pojemności. Zarówno gama GB jak też GBX obejmują wiele rodzajów boosterów. Model najlepszy nie istnieje. Te najmocniejsze są nieporęczne do prywatnego użytkowania, z kolei najmniejsze i najlżejsze nie uruchomią ciężarówki. Kluczem jest zatem precyzyjne dopasowanie do potrzeb.
Modele z serii GB jak i GBX posiadają obudowę chroniącą przed zabrudzeniem, zalaniem czy uszkodzeniami mechanicznymi. Według statystyk w Polsce jednym z najlepiej sprzedających się boosterów jest model GB40 - idealny dla prywatnego zastosowania, a jednocześnie wyraźnie tańszy od topowych modeli przeznaczonych dla pracowników pomocy drogowych lub kierowców ciężarówek.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz