strona główna Motoryzacja dziś Japońskie zawieszenia z czeskich Pardubic
2017-11-07, ostatnia aktualizacja 2017-11-07 11:46

Japońskie zawieszenia z czeskich Pardubic

Główne wejście do zakładów KYB Manufacturing Czech (KMCZ) w Pardubicach

KYB

Główne wejście do zakładów KYB Manufacturing Czech (KMCZ) w Pardubicach

Japońska firma KYB gościła 26 października br. dziennikarzy mediów branżowych w swoich dwóch fabrykach zawieszeń samochodowych. Zakłady te zlokalizowane są w pobliżu czeskiego miasta Pardubice.

KYB Corporation powstała w 1935 roku jako Kayaba Manufacturing Co., Ltd. Jej główna siedziba mieści się w World Trade Centre w Tokyo. Osiąga obecnie wartość rocznej sprzedaży w wysokości 2,6 mld euro. Zatrudnia 13 500 pracowników w 89 fabrykach i biurach na terenie 25 krajów na świecie. Każdego tygodnia dostarcza ponad milion amortyzatorów na pierwszy montaż pojazdów (OE) i rynek części zamiennych (IAM).

Największy zakład produkcyjny KYB mieści się w Gifu (Japonia), lecz Europa jest dla tej firmy drugim co do wielkości rynkiem świata.

KYB Manufacturing Czech (KMCZ)

Fabryka ta powstała w sierpniu 2003 r. pod miejscowością Pardubice w Republice Czeskiej. Zatrudnia obecnie 698 pracowników i produkuje 6 mln sztuk różnych rodzajów i modeli amortyzatorów rocznie. Ich odbiorcami są tacy europejscy producenci pojazdów, jak: Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Renault, Daimler, Nissan oraz zaopatrująca rynek części zamiennych KYB Europe GmbH.

KMCZ – lakierowanie zewnętrznych powierzchni amortyzatorów

W zakładzie KMCZ wykonywane są wszystkie niezbędne rodzaje precyzyjnej obróbki mechanicznej, termicznej, galwanicznej i wykończeniowej stosowane przy produkcji nowoczesnych amortyzatorów o najwyższej światowej jakości. Poszczególne ich elementy powstają w specjalistycznych działach zakładu, a następnie są ze sobą montowane i poddawane końcowym laboratoryjnym testom jakościowym.

KMCZ – gotowe zewnętrzne cylindry amortyzatorów dwururowych

Część tych produktów dostarczana jest do odbiorców jako kompletne kolumny zawieszeń uzupełnione odpowiednimi sprężynami spiralnymi, elementami ochronnymi oraz mocującymi, które zapewniają ich bezpośrednią zabudowę w konkretnych modelach samochodów. Podobnie kompletuje się zestawy części zamiennych używanych do wymiany zawieszeń w warsztatach samochodowych i umieszczanych na koniec procesu technologicznego w firmowych opakowaniach.

KYB Chita Manufacturing Europe (KCME)

To druga z pardubickich fabryk japońskiego koncernu. Produkowany jest w niej pełny asortyment samochodowych sprężyn zawieszenia dla rynku wtórnego, we wszystkich ich konstrukcyjnych odmianach i stosowanych rozmiarach. Pokrywa to aż 95% popytu KYB w Europie, a pod względem jakości odpowiada najwyższym obecnie japońskim i europejskim standardom.

KMCZ – dział produkcji tłoczysk amortyzatorowych

Materiałem wyjściowym do produkcji tych elementów jest drut ze stali sprężynowej dostarczany z hut w wielkowymiarowych kręgach. Pierwsza faza jego obróbki polega na odwijaniu i dokładnym prostowaniu zwojów oraz ich cięciu na odpowiednio długie odcinki. Te z kolei są następnie zwijane (formowane) przez specjalne maszyny dla nadania im kształtów i rozmiarów poszczególnych modeli sprężyn. W tej postaci podlegają termicznemu wyżarzaniu dla likwidacji szkodliwych naprężeń wewnętrznych materiału. Potem cała ich powierzchnia podlega precyzyjnemu szlifowaniu, co nadaje im gładkość poprawiającą wytrzymałościowe walory produktu. Pożądaną twardość powierzchniową i wytrzymałość zmęczeniową uzyskują sprężyny w procesie kulowania, zwanego też śrutowaniem. Jest to rodzaj precyzyjnego kucia wykonywanego na zimno za pomocą twardych kulek intensywnie bombardujących obrabiany materiał w hermetycznej komorze.

KMCZ – stanowisko testowania gotowych amortyzatorów

Na zakończenie ciągu technologicznego gotowe już sprężyny są malowane proszkowo, znakowane, pakowane i wysyłane do odbiorców.

KYB i wirtualna rzeczywistość

Po zwiedzeniu obu fabryk odbyła się konferencja prasowa, podczas której zapoznano gości ze stosowanymi w koncernie rozwiązaniami informatycznymi. Należy do nich nowa wersja strony internetowej, dostępna obecnie w 14 wersjach językowych. Ma ona też swą wersję mobilną, ponieważ już 30% osób ją odwiedzających stanowią użytkownicy smartfonów i tabletów.

KCME – materiał do produkcji spiralnych sprężyn zawieszeń

Od 2012 roku KYB umożliwia szybki dostęp do swych informacji technicznych dzięki kodom QR. Użytkownik tej aplikacji otrzymuje dostęp do wiadomości przydatnych podczas montażu elementów zespołu tłumiąco-resorującego.

KCME – maszyna prostująca zwoje drutu sprężynowego

Od 2016 roku KYB dysponuje najszerszym na europejskim rynku części zamiennych zbiorem zdjęć produktów prezentowanych w zakresie 360°, a także dającymi się powiększać fotografiami 3D przydatnymi przy doborze i identyfikacji elementów zamiennych, takich jak np. uchwyty, mocowania itp.

KCME – maszyna formująca zwoje sprężyn spiralnych

KYB Europe wprowadził również nowe narzędzie wsparcia technicznego, przedstawiające zagrożenia ruchu drogowego wynikające ze złego stanu amortyzatorów. Za pośrednictwem specjalnych okularów VR można obejrzeć film pokazujący m.in. test starych i nowych amortyzatorów z wykorzystaniem platformy YouTube. Pozwala on widzowi obserwować wirtualne otoczenie z wnętrza dwóch prezentowanych samochodów wykonujących różne manewry. Pierwszy pojazd ma przebieg 80 000 km i zużyte amortyzatory, drugi jest wyposażony w nowe amortyzatory KYB. Obserwator łatwo może zauważyć różnice w zachowywaniu się tych samochodów.

KCME – jeden z rodzajów gotowych produktów zakładu

Najnowszym osiągnięciem w tej dziedzinie jest aplikacja na smartfona o nazwie KYB Suspension Solutions do bezpłatnego pobrania ze sklepu App Store i Google Play. Pełni ona dwie funkcje. Z jednej strony pomaga mechanikom uświadamiać klientom znaczenie naprawy zawieszeń dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a z drugiej – ułatwia prawidłowe diagnozowanie problemów występujących w tych podzespołach i komponentach pojazdu. Zawiera także opcję fotograficznego dokumentowania na potrzeby klientów wszystkich czynności naprawczych i regulacyjnych wykonanych przez warsztat w ich samochodach.

Rodzaje sprężyn zawieszeń produkowanych w Pardubicach

Elementy zawieszeń samochodowych produkowane w Czechach przez firmę KYB

 

Kompletna kolumna amortyzująco-resorująca dostarczana przez zakłady KYB w Pardubicach

Strona główna aplikacji KYB Suspension Solutions przeznaczonej do instalowania w smartfonach



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane