strona główna Aktualności ZF Technology Day
2019-07-18, ostatnia aktualizacja 2019-07-18 09:41

ZF Technology Day

Fot. ZF

Fot. ZF

Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych IAA grupa ZF zaprezentuje najnowsze technologie.

Koncern poszerza ofertę o kolejne systemy do pojazdów hybrydowych i elektrycznych, aktywne układy podwozia, systemy zintegrowanego bezpieczeństwa i zautomatyzowanej jazdy.

ZF rozwija dwie ścieżki w elektromobilności. Po pierwsze, buduje podstawy nowej generacji pojazdów akumulatorowych z nową, 8-biegową automatyczną skrzynią do hybryd typu plug-in.  System ten może być alternatywą dla pojazdów zasilanych wyłącznie z akumulatorów. Przy wystarczającej pojemności akumulatorów producenci mogą wykorzystać system ZF, aby zaoferować swoim klientom Evplus – samochód z zasilaniem bateryjno-elektrycznym, wyposażony w silnik spalinowy (uruchamiany przy dłuższych podróżach i wtedy, gdy potrzebna jest większa wydajność). Takie rozwiązania cieszą się zainteresowaniem: Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wskazał koncern ZF jako dostawcę 8-biegowej automatycznej skrzyni.

Równolegle z rozwijaniem napędu hybrydowego ZF pracuje nad udoskonaleniem napędów czysto elektrycznych. Ważnym krokiem jest światowa premiera dwubiegowego napędu elektrycznego do samochodów osobowych. Zawiera on silnik elektryczny o maksymalnej mocy 140 kilowatów (190 KM), przekładnię zmianową i elektronikę sterującą. Dzięki temu zasięg jazdy po naładowaniu akumulatora można zwiększyć nawet o 5 procent w porównaniu z jednostkami jednostopniowymi.

Podwozie Flying Carpet 2.0 firmy ZF wykorzystuje system czujników, układ sterowania oraz inteligentne algorytmy do sterowania zawieszeniem, układem hamulcowym i układem kierowniczym. Pozwala to na zniwelowanie nierówności terenu, zwiększenie komfortu jazdy oraz lepsze prowadzenie auta.

Systemy ZF są skalowalne, elastyczne i możliwe do wykorzystania w różnych pojazdach. To z kolei pozwala na spełnienie podstawowych wymagań Euro NCAP 2022. Przykładowo, system ZF coPilot obsługuje zautomatyzowane funkcje prowadzenia na poziomie SAE 2+. Z kolei ZF ProAI RoboThink to system do pojazdów autonomicznych klasy 4 i 5. Dzięki przejęciu firmy WABCO ZF będzie też w stanie zaoferować zautomatyzowane systemy prowadzenia pojazdów użytkowych.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2