strona główna Aktualności Bosch: wyświetlacze 3D do pojazdów
2019-08-14, ostatnia aktualizacja 2019-08-14 14:59

Bosch: wyświetlacze 3D do pojazdów

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Bosch wprowadza nowe wyświetlacze 3D. W kokpitach przyszłości będą one odgrywać kluczową rolę w interakcji między kierowcą i pojazdem.

W kinie efekt 3D służy do zwiększenia rozrywkowego charakteru filmu. W samochodzie jest inaczej. „Działanie głębi wyświetlacza oznacza, że kierowcy mogą szybciej zrozumieć ważne informacje wizualne, niezależnie od tego, czy pochodzą one z systemu wspomagania, czy z komunikatu o korku na drodze. Ostrzeżenia, które wydają się wyskakiwać z wyświetlacza, lepiej rzucają się w oczy” – mówi dr Steffen Berns, prezes Bosch Car Multimedia. Ponadto podczas parkowania obraz z kamery cofania jest bardziej realistyczny, umożliwiając wcześniejsze wykrycie przeszkód. Kierowcy są w stanie lepiej ocenić, ile miejsca jest między tylnym zderzakiem a ścianą parkingu. Podczas poruszania się po ulicach między blokami w dużych miastach efekt 3D odgrywa również decydującą rolę – głębia przestrzenna mapy pokazuje od razu, za którym budynkiem znajduje się następny zakręt. W nowym wyświetlaczu Boscha wykorzystuje pasywną technologię 3D, która działa całkowicie bez dodatkowych systemów, takich jak śledzenie wzroku lub okulary 3D.

Bosch ma w ofercie wszystkie rodzaje produktów – od ekranów małych i płaskich, poprzez duże i zakrzywione, aż po ekrany o nietypowych kształtach, takich jak okrągłe lub z przyciętymi narożnikami. Interakcja z nimi może przybierać formę sterowania głosem lub dotykiem – z lub bez reagowania ekranu na dotyk. „Bosch opracowuje system informacyjno-rozrywkowy dostosowany do klienta” – mówi Berns.

Większe, bardziej kolorowe i inteligentne wyświetlacze z funkcją sterowania głosowego i dotykowego potrzebują coraz większej mocy obliczeniowej. Może to oznaczać znacznie więcej sterowników. Już dzisiaj nawet 15 jednostek obliczeniowych steruje w tle systemami wyświetlania i obsługi. Bosch używa jednego komputera pokładowego do koordynowania całego interfejsu HMI i przekazuje wszystkie funkcje sterowania do jednej centralnej jednostki obliczeniowej.

Wyświetlacze samochodowe podlegają rygorystycznym standardom bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o wahania temperatury i wibracje, wymagania są znacznie wyższe niż w przypadku elektroniki użytkowej. Wyświetlacze samochodowe muszą działać poprawnie niezależnie od tego, czy temperatura wynosi minus 40 czy plus 120 stopni Celsjusza, i to przez cały okres eksploatacji pojazdu. Nawet w przypadku częściowej awarii, do kierowcy muszą zawsze docierać nawet minimalne ilości istotnych informacji. Systemy operacyjne Boscha są testowane pod kątem ich przydatności do użytku w pojazdach.

Od lat 80. firma wprowadzała zestawy wskaźników do samochodów – na przykład pierwszy na świecie cyfrowy wyświetlacz w Audi Quattro. Także rozwiązanie technologiczne Boscha umożliwiło wyposażenie Audi TT w pierwszy swobodnie programowalny wyświetlacz. Bosch stworzył także pierwszy na świecie zakrzywiony zestaw wskaźników w kokpicie Innovision najnowszego VW Touarega.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane