strona główna Nowości rynkowe Moduł Security Pass
2019-09-06, ostatnia aktualizacja 2019-09-06 15:52

Moduł Security Pass

Fot. Magneti Marelli

Fot. Magneti Marelli

Od czerwca 2017 roku Grupa FCA montuje w samochodach centralną jednostkę bezpieczeństwa (SGW). Moduł ten filtruje wszystkie informacje na wejściu i na wyjściu gniazda diagnostycznego (EOBD).

Centralka pojawiła się najpierw w modelu Fiat 500L, a następnie w innych samochodach (Fiat Tipo, 500/500L/500X, Jeep Renegade/Compass/Wrangler/Grand Cherokee). Zadaniem modułu jest zabezpieczenie samochodu przed atakami hakerów prowadzonymi za pomocą instrumentów diagnostycznych i/lub urządzeń programujących centralkę za pośrednictwem sieci przewodowych i bezprzewodowych (w 2015 roku para hakerów przejęła pełną kontrolę nad Jeepem Cherokee).

Dostęp do układów pojazdu dozwolony jest tylko przy użyciu instrumentów FCA lub Security Pass firmy Magneti Marelli. Urządzenie Security Pass współpracuje z testerami diagnostycznymi wszystkich marek. W celu skomunikowania się z pojazdem konieczne jest wykupienie kodu dostępu na stronie FCA (jego cena we wrześniu br. wynosi 1 euro za 1 dzień).

Sugerowana cena modułu dla klienta końcowego wynosi 2200 zł netto.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane