strona główna Aktualności Kampania "Sprawdzony - Niekręcony"
2019-09-18, ostatnia aktualizacja 2019-09-18 15:06

Kampania "Sprawdzony - Niekręcony"

Fot.  Związek Dealerów Samochodów

Fot. Związek Dealerów Samochodów

Pod hasłem „Sprawdzony – Niekręcony” wystartowała Kampania Uczciwych Sprzedawców Aut Używanych.

Akcja ma wprowadzić na polskim rynku sprzedaży aut używanych nowy standard: pisemną gwarancję przebiegu.

W kampanii uczestniczą działy aut używanych dealerów samochodów, firmy sprzedające auta używane i komisy samochodowe w całej Polsce. W załączniku do umowy z klientem deklarują one, że sprzedawane auta używane są sprawdzone i mają gwarancję przebiegu.

Jeśli klient udowodni, że samochód miał w okresie przed transakcją cofnięty licznik, to sprzedawca auta będzie musiał nie tylko zwrócić pieniądze za samochód (co w większości przypadków i tak wynika z przepisów prawa), ale także wypłacić karę umowną w wysokości 1000 złotych.

Dlaczego zdecydowaliśmy się robić taką kampanię? Bo na naszym rynku ciągle jakieś 70 procent samochodów ma „kręcone” liczniki. I trzeba z tym wreszcie skończyć – mówi Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodów.

Organizatorzy akcji chcą zrealizować trzy cele:

1. Skłonić klientów, by zwracali uwagę na stan licznika kupowanego pojazdu używanego, domagali się od sprzedawców pisemnej gwarancji przebiegu i sprawdzali, czy oświadczenie jest prawdziwe.

2. Spowodować, by pisemna gwarancja przebiegu stała się standardem obsługi klientów, zapewniając większą pewność prawną przy zakupach używanych aut i eliminując nieuczciwych sprzedawców.

3. Spowodować, by organy ścigania (prokuratorzy i policja) traktowali przestępstwo fałszowania liczników poważnie i wykorzystali wszystkie instrumenty prawne do skutecznego karania oszustów.

Więcej informacji: www.niekrecony.pl



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane