strona główna Aktualności Być w sieci warsztatowej czy nie być? Oto jest pytanie...
2020-02-27, ostatnia aktualizacja 2020-02-27 15:12

Być w sieci warsztatowej czy nie być? Oto jest pytanie...

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Czy wiesz, jak będzie działał Twój serwis samochodowy za 10 lat? Czy przynależność do sieci jest receptą na jego rozwój? Co możesz zyskać, przyłączając się do grupy serwisów? Czy zrzeszenie w sieci odbiera niezależność?

Przystąpienie do sieci serwisowej jest często punktem zwrotnym w funkcjonowaniu warsztatu samochodowego. Wynika z potrzeby rozwoju czy podniesienia prestiżu serwisu. Po analizach można stwierdzić, że do zrzeszenia przyłączają się warsztaty o różnych poziomach jakości czy liczbach stanowisk. Łączy je jedno – potrzeba zmian i chęć wdrożenia sprawdzonych rozwiązań. To serwisy, które wiedzą, że za 10 lat ich warsztat powinien oferować usługi na jeszcze wyższym poziomie jakości, a także przynosić oczekiwany zysk.

Na polskim rynku warsztatów działa kilka sieci. Najbardziej rozpoznawalną wśród klientów jest sieć Bosch Car Service – zrzeszająca blisko 400 serwisów w całej Polsce. Dlaczego warto wybrać tę sieć?

Brand przyciąga klientów

Bosch Car Service to nowoczesna marka sieci serwisów, znana i ceniona na całym świecie. Dzięki wysokiej rozpoznawalności i konsekwentnie wdrażanej strategii, brand ten jest utożsamiany z wysokim standardem i kompleksowością. Marka ta podnosi prestiż warsztatu i jest świadectwem wyższej jakości.

Oprócz tego Bosch Car Service kojarzony jest z poczuciem bezpieczeństwa. Klientom daje możliwość odwołania się w przypadku zastrzeżeń lub reklamacji do administratora sieci, jakim jest Robert Bosch sp. z o.o., a serwisom zapewnia właściwe dostosowanie się do wymagań ich klientów.

Warsztaty samochodowe, które przyłączają się do sieci, wyróżniają się spójnym i jednolitym oznakowaniem serwisów (zewnętrznym, jak i wewnętrznym). Z powodzeniem konkurują o klientów z kilkuletnimi autami będącymi jeszcze na gwarancji.

Czas na marketing

Zrzeszenie w sieci gwarantuje dostęp do rozwiązań, które na co dzień wymagają od serwisu dodatkowego zaangażowania. Sieć Bosch Car Service oferuje szeroki zakres bezpłatnego marketingowego wsparcia sprzedaży, m.in.:

• ogólnopolskie kampanie reklamowe sieci w telewizji, prasie i Internecie;

• bezpłatną stronę www, adres e-mail w domenie marki, usługę pozycjonowania i obsługę wizytówki w Google;

• wpis do wyszukiwarki serwisów na centralnej stronie bosch-service.pl;

• personalizowane projekty reklam (np. do druku lub Internetu);

• materiały reklamowe promujące akcje sezonowe dla Klientów;

• wsparcie przy lokalnej promocji serwisu, w tym możliwość wypożyczenia materiałów eventowych (wystawienniczych);

• wsparcie promocji funpage’y (media społecznościowe).

Zachowanie tożsamości a umowa autoryzacyjna

Do sieci Bosch Car Service należą warsztaty właścicielskie naprawiające wszystkie marki samochodów. Serwisy te są samodzielne pod względem prawnym i finansowym, zachowują swoją tożsamość, a z firmą Bosch łączy je umowa autoryzacyjna. Istotne jest przy tym partnerstwo i zrozumienie potrzeb obu stron.

Dla zarządzających siecią bardzo ważne jest lokalne zaufanie u klientów. Dlatego też na każdej wizualizacji serwisu Bosch Car Service, równorzędnie do logo sieci, pojawia się także nazwa warsztatu lub nazwisko jego właściciela.

W ramach autoryzacji Bosch Car Service oferuje kompleksową obsługę samochodów, analogicznie jak w przypadku serwisów autoryzowanych producentów samochodów, w skład której wchodzą:

• przeglądy okresowe i naprawy eksploatacyjne;

• diagnostyka i naprawy systemów zasilania silników, układów hamulcowych, elementów elektrotechniki i elektroniki;

• serwis klimatyzacji (również na nowy czynnik);

• stacja kontroli pojazdów;

• kalibracja czujników, kamer i radarów związanych z asystentami jazdy.

Zakres działania sieci to kompleksowa obsługa pojazdów.

Zarządzanie współczesnym serwisem

Obecnie klienci są coraz bardziej wymagający, a pojazdy wysoko zaawansowane technologicznie. Do tego koszty utrzymania pracowników i serwisu są coraz wyższe.

Zarządzanie współczesnym serwisem to zarządzanie poprzez system informatyczny i wskaźniki serwisowe pozwalające na monitorowanie wydajności mechaników, zyskowności poszczególnych usług, grup klientów, pojazdów itp.

Przynależność do sieci Bosch Car Service umożliwia dostęp do wiedzy, jak i wytycznych do zmian procesów warsztatowych. Ścisła współpraca przekłada się na poprawę kondycji finansowej serwisu.

Czy wiesz, że?

Bosch Car Service to największa na świecie sieć serwisów autoryzowanych, działających na motoryzacyjnym rynku wtórnym (IAM) od 1921 roku. Należy do niej ponad 16 000 warsztatów prowadzonych z powodzeniem w ponad 200 krajach. W Polsce sieć Bosch Car Service działa od 1991 roku i zrzesza blisko 400 warsztatów.

Więcej informacji na: www.warsztatybosch.pl




Artykuł sponsorowany



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane