Wartość Tesli wzrosła z 11,35 mld dolarów w 2020 roku do 42,6 mld dolarów dolarów w 2021 roku – wynika z badania Kantar BrandZ. W rezultacie firma jest obecnie najcenniejszą marką motoryzacyjną świata.
Wzrost wartości Tesli wyniósł 275 proc. Dla porównania, wartość marki BMW wzrosła o 21 proc. do 24,8 mld dolarów, Audi – o 22 proc. (8,9 mld dolarów), a Mercedes-Benz podrożał o 21 proc. (do 25,8 mld dolarów).
Wśród marek azjatyckich liderem jest Honda – wartość marki wzrosła o 6 proc.. Toyota i Nissan odnotowały spadki wartości o odpowiednio 5 proc. i 4 proc.
W branży motoryzacyjnej tylko cztery marki osiągnęły wartość na tyle wysoką, aby znaleźć się w rankingu Top 100 globalnych marek. Tesla znalazła się na pozycji 47. Toyota ugruntowała się na pozycji producenta samochodów hybrydowych/elektrycznych.
Eksperci firmy Kantar mówią, że Tesla wyróżnia się jako marka proekologiczna. W tej dziedzinie branża motoryzacyjna pozostaje w tyle za innymi sektorami.
Ranking najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ jest publikowany od 1998 r.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz