strona główna Aktualności Które samochody psują się najczęściej?
2021-07-21, ostatnia aktualizacja 2021-07-21 08:24

Które samochody psują się najczęściej?

Fot. ProfiAuto

Fot. ProfiAuto

Mechanicy sieci Profi Auto wskazują najbardziej awaryjne samochody.

Wnioski bazują na „Rankingu awaryjności ProfiAuto”. Wybrano z niego te modele, które nadają się na wakacyjną podróż (segment C, D oraz minivany). Wśród nich wzięto pod lupę samochody najczęściej odwiedzające serwisy zrzeszone w sieci, wyprodukowane po 2000 roku – a więc takie, którymi statystyczny Polak najczęściej się przemieszcza.

Okazuje się, że ze wszystkich awarii, jakie mogą przydarzyć się w podróży, najwięcej problemów sprawiają te związane z elektryką i układem napędowym. Potwierdza się też opinia, że to głównie francuskie pojazdy z początku XXI wieku przysparzają najwięcej kłopotów podczas urlopu. Niemiecka motoryzacja jest według ekspertów solidna, ale z pewnymi wyjątkami. Mechanicy jako najpewniejsze wskazują auta japońskie, choć i tutaj zdarzają się wpadki.

Na wyjątkową uwagę mechaników zasłużyły auta francuskie. Przede wszystkim wymieniają oni modele Renault Megane i Scenic drugiej oraz trzeciej generacji (2002–2009/2008–2016 r.), Lagunę II (2001–2007 r.) oraz Peugeot 307 (2001–2011 r.). Główne mankamenty samochodów  związane są z elektryką. Do typowych usterek uniemożliwiających podróż zaliczyć można problemy z modułem BSI, kluczykami, kartą oraz immobilizerem. Usterką Megane II i Laguny II z początkowych lat produkcji były także cewki zapłonowe. Nie można pominąć również drobniejszych usterek – te jednak dopuszczały dalszą jazdę. Chodzi tu o awarie mechanizmu szyb, lamp czy zamków, jak i poważniejsze usterki czujników ABS.

Mechanicy mówią też o usterkach pojazdów Forda i Opla. Wskazują Forda Mondeo MK3 (2000–2007 r.), trzecią generację Astry (2004–2014 r.) oraz Opla Zafirę drugiej generacji (2005–2014 r.).

Mondeo bardzo często ma awarie zamka centralnego. Do najczęstszych defektów napędu należy natomiast zaliczyć problemy z kołem dwumasowym, wtryskiwaczami oraz turbosprężarką. Nie lepiej jest w przypadku popularnych opli, w których podróż mogą przerwać wadliwy alternator czy kompresor klimatyzacji oraz awaryjne cewki zapłonowe, pompy wtryskowe w Dieslach 1,9 l czy sam układ przeniesienia napędu.

Jedynym samochodem japońskim w zestawieniu jest Mazda 6 pierwszej generacji, w której głównymi problemami są turbosprężarka w silniku Diesla 2,0 – 136 KM, łańcuch rozrządu oraz łożyskowania wału korbowego. Nie są to jednak awarie zaskakujące kierowcę znienacka.

Kierowcy nie zawsze są w stanie przewidzieć, co może zepsuć się podczas urlopu. Warto zdecydować się więc na wizytę w serwisie i zrobić to w odpowiednim terminie. Należy dać czas serwisantowi na usunięcie potencjalnych usterek.

Tagi

ProfiAuto 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane