strona główna Biznes Moto-Profil podsumowuje rok
2022-01-13, ostatnia aktualizacja 2022-01-13 14:48

Moto-Profil podsumowuje rok

Fot. Moto-Profil

Fot. Moto-Profil

Minione 12 miesięcy było dla Moto-Profilu czasem wzrostu przychodów oraz zmian organizacyjnych.

Członkowie zarządu podsumowali rok 2021 i przedstawili prognozy na kolejne cztery kwartały zarówno dla firmy, jak i branży aftermarketowej w Polsce.

Sytuacja rynkowa w ostatnich dwóch latach sprzyja niezależnym dystrybutorom części motoryzacyjnych. Potwierdzeniem tego było zwiększenie liczby nowych partnerów marki ProfiAuto o kolejne 4 sklepy i hurtownie motoryzacyjne. Łącznie sieć liczy już 260 sklepów i hurtowni oraz ponad 2200 warsztatów w kraju i za granicą. Moto-Profil stale rozwija też współpracę z partnerami zagranicznymi; obecnie ulokowani są oni głównie m.in. w Czechach i na Słowacji. Ich liczba wzrasta także w Niemczech, we Włoszech i w krajach nadbałtyckich. Wyniki te przełożyły się na 20-procentowy wzrost przychodów Moto-Profilu w porównaniu do roku 2020.

Rok 2021 był czasem rozwoju ProfiAuto Wirtualnego Serwisu – aplikacji na bazie wirtualnej rzeczywistości, która pomoże zmienić system kształcenia mechaników w Polsce. W październiku 2021 roku przedstawiciele ProfiAuto i Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zorganizowali „I Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR”, a podczas towarzyszącej mu konferencji „Szkoła Przyszłości” przedstawili realizowany od grudnia 2021 program wprowadzenia jej do szkół. Marka rozwijała także aplikację ProfiAuto, dzięki której kierowca może umówić się na wizytę u mechanika w okolicy, śledzić wydatki na paliwo czy rozłożyć koszty naprawy na raty.

W roku 2021 firma pracowała także nad rozwojem oprogramowania dla sklepów i hurtowni motoryzacyjnych – ProfiBiznes. Dzięki narzędziu ProfiBI właściciel może śledzić dynamikę biznesu, zarządzać pracą handlowców oraz zyskać narzędzie do analizy swojej firmy.

W roku 2021 marka ProfiAuto nadal przeprowadzała działania promocyjne dotyczące zarówno samej sieci, jak i wprowadzonej w roku 2020 marki własnej części i akcesoriów motoryzacyjnych – ProfiPower. Moto-Profil zdecydował się powiększyć ofertę ProfiPower o nowy asortyment. Poza wprowadzonymi przed dwoma laty akumulatorami, filtrami i elementami układu hamulcowego, są to teraz także m.in. kosmetyki samochodowe czy elementy zawieszenia.

Jak podkreślają przedstawiciele Moto-Profilu, firma monitoruje kierunek elektromobilności i już teraz przygotowuje się do zapowiadanych przez Unię Europejską zmian z nim związanych. Dotyczy to również aspektów cyberbezpieczeństwa oraz dostępu do danych, które mogą mieć kluczowy wpływ nie tylko na rozwój, ale też utrzymanie dobrej kondycji niezależnego rynku motoryzacyjnego. Ułatwia to m.in. obecność przedstawicieli firmy w radzie nadzorczej TEMOT International – międzynarodowego stowarzyszenia dystrybutorów części, współpracującego z organizacjami lobbującymi na rzecz branży aftermarketowej, jak np. FIGIEFA.

Tagi



Wasi dostawcy

Polecane