strona główna Aktualności TMD Friction uczestniczy w pracach nad normą Euro 7
2022-11-14, ostatnia aktualizacja 2022-11-14 14:24

TMD Friction uczestniczy w pracach nad normą Euro 7

TMD Friction

Wraz z pojawieniem się nowej normy Euro 7, mającej wejść w życie z początkiem 2025 roku ,po raz pierwszy kontrolowana będzie emisja cząstek innych niż spaliny. W związku z tym wszystkie nowo zarejestrowane samochody osobowe będą obowiązywały surowe wymagania dotyczące ścieralności hamulców i opon. TMD Friction, właściciel marki Textar, aktywnie uczestniczy w pracach nad przygotowaniem normy Euro 7 oraz metodologii pomiarów związanych z nowymi przepisami.

Kluczem do opracowania nowej normy Euro 7 jest znalezienie skutecznej metody pomiaru zanieczyszczeń pochodzących z układu hamulcowego i jezdnego. Rozwiązanie musi być znormalizowane i powtarzalne, a jednocześnie możliwie najwierniej odzwierciedlać rzeczywistość. Do określenia podstaw normy Euro 7 w zakresie emisji z hamulców utworzono grupę roboczą, której uczestnikiem jest TMD Friction – firma specjalizująca się w produkcji materiałów ciernych.

Podczas gdy spaliny można stosunkowo łatwo zbadać za pomocą sondy umieszczonej w rurze wydechowej, pomiar zanieczyszczeń wytwarzanych podczas hamowania jest prawdziwym wyzwaniem. Pył z hamulców roznosi się bowiem w wielu różnych kierunkach i trudno go przeanalizować. Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność współdziałania co najmniej dwóch oddzielnych stanowisk pomiarowych – po jednym na przedniej i tylnej osi.

Grupie roboczej udało się opracować system testów pozwalający odnieść wyniki pomiarów do rzeczywistej eksploatacji na drodze. Uwzględnia on takie czynniki, jak rodzaj hamulców (tarczowe, bębnowe), ciężar pojazdu, rozkład masy czy rodzaj napędu.

Wymagania normy Euro 7 zmusiły inżynierów TMD Friction do poszukiwań takich proporcji składników mieszanek ciernych, które umożliwią skuteczne hamowanie przy jednoczesnym generowaniu bardzo małych ilości cząstek stałych.

Tagi

TMD Friction  TEXTAR 



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2