strona główna Wydarzenia 30 lat Pirelli w Polsce
2022-12-20, ostatnia aktualizacja 2022-12-20 07:19

30 lat Pirelli w Polsce

Fot.Pirelli

W dniach 8-10 grudnia 2022 w hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się uroczysty konwent Pirelli przy udziale najważniejszych partnerów firmy dla uczczenia dwóch okrągłych jubileuszy: 30-lecia funkcjonowania firmy w Polsce oraz 150-lecia globalnej działalności.

Przedstawiciele polskiego oddziału włoskiej marki zaprosili na uroczystość swoich najważniejszych partnerów, aby uczcić dotychczasową współpracę, wymienić doświadczenia i porozmawiać o planach na nadchodzący rok. Omawiano najważniejsze rynkowe trendy w Polsce i Europie, kwestie związane ze zmianą zachowań konsumenckich i postrzeganie opon pod względem przykładania uwagi do jakości i skuteczności działania produktów.

Znajdujemy się obecnie w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, w którym producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności. Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy tracą znaczenie bez ich właściwej kontroli. – powiedział Marcin Wieteska, Country Manager, Pirelli w Polsce

Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce powstało w 1992 r. i od tego czasu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W 1994 r. pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki, podkreślająca skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych. Budowanie świadomości wśród klientów pozwoliły Pirelli osiągnąć pozycję lidera w segmencie opon homologowanych o wysokich osiągach.

Opony homologowane
Pirelli kładzie duży nacisk na rozszerzanie portfolio produktów homologowanych zgodnie z filozofią Perfect Fit, której celem jest zapewnienie idealnej synergii pomiędzy oponami i samochodem. Najnowsze osiągnięcia technologiczne pozwalają inżynierom firmy na tworzenie cyfrowych modeli opon Umożliwiają one ich dokładną kalibrację i przetestowanie przed zbudowaniem fizycznego prototypu. Metodologia ta jest szybsza, bardziej zrównoważona i znacznie wydajniejsza od tradycyjnego procesu produkcji. Zapewnia też pełne uzwzględnienie specyfikacji producenta pojazdu i pozwala opony testować wirtualnie, oszczędzając zarówno czas, jak i surowce naturalne.

 

Elektromobilność i cyfryzacja
Wzrost liczby samochodów elektrycznych w Polsce powoduje coraz większe zapotrzebowanie na opony zdolne do przenoszenia wyższego momentu obrotowego. Oznaczenie ELECT™ na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in o wysokich osiągach. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT™ i jest to najszersza oferta opon kierowanych na pierwszy montaż.

Nowości produktowe
W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion przeznaczonych dla pojazdów segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe, jak i rosnący z roku na rok segment opon całorocznych. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców.

Atrakcje
Gościem specjalnym tegorocznej edycji Konwentu był ambasador marki Pirelli – Kajetan Kajetanowicz, który w rozmowie z komentatorem F1 – Mikołajem Sokołem – zdradził trochę szczegółów przyszłorocznych startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Spotkanie uświetnił koncert wybitnego polskiego piosenkarza Krzysztofa Zalewskiego oraz występ magika gwiazd, znanego z programu „Mam Talent” – iluzjonisty Y.          

 

 


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2