Jeśli znajdujemy się w miejscach, gdzie nie ma dostępu do prądu z sieci, a potrzebujemy skorzystać z elektrycznych urządzeń, to warto przyjrzeć się innowacyjnemu systemowi ProPower OnBoard, który znajduje się w niektórych pojazdach Forda. Użytkownik takiego auta może korzystać z funkcji eksportującej do gniazdek umieszczonych w kabinie lub przestrzeni ładunkowej energię, która wykorzystywana będzie np. do zasilania narzędzi, oświetlenia, laptopa itp. Różnych sprzętów potrzebnych do komfortowej pracy i nie tylko. Funkcja ta jest teraz dostępna w sześciu modelach z w pełni elektrycznej lub zelektryfikowanej gamy Forda.
E-Transit
To właśnie w tym modelu Ford po raz pierwszy wprowadził funkcjonalność ProPower OnBoard. Dzięki dużej baterii - 68 kWh lub, w wersji z przedłużonym zasięgiem, nawet 89 kWh - E-Transit pozwala zasilać urządzenia wszędzie tam, gdzie tego będzie się potrzebować. Funkcja dostępna jest jako opcja dodatkowa i dostarcza 2,3 kW mocy bez potrzeby posiadania generatora. Można zatem po prostu podłączyć wybrane urządzenie do gniazdka 230V i zabierać się do pracy.
Nie tylko w elektrykach
Ale system ProPower OnBoard to funkcjonalność przypisana nie tylko do aut elektrycznych. Odnajdziemy ją także w wybranych modelach z coraz szerszej gamy hybryd typu Plug-In (PHEV), czyli aut z napędem hybrydowym, możliwością ładowania z gniazdka domowego lub na stacjach ładowania, które mogą się przemieszczać korzystając jedynie z napędu elektrycznego. Przykładami są tutaj nowy Transit Custom PHEV oraz osobowy, komfortowy - Tourneo Custom PHEV. Właśnie w tych modelach w kabinie lub tylnej części przestrzeni ładunkowej odnajdziemy zestaw gniazd 230V o łącznej mocy, tak jak w przypadku E-Transita - 2,3 kW. Funkcja ta jest wyposażeniem opcjonalnym i dostępna jest także w pełni elektrycznych odpowiednikach tych modeli, czyli E-Transit Custom i E-Tourneo Custom.
Nowy model Ranger PHEV, czyli rozbudowane możliwości
Wśród nowości jest także najnowsza odsłona najpopularniejszego pick upa w Europie, w tym także w Polsce - modelu Ranger. To wersja z hybrydowym napędem PHEV o mocy 279 KM i największym momentem obrotowym wśród wszystkich wersji Rangera - wynoszącym nawet 690 Nm. Model ten może pokonać w trybie czysto elektrycznym do 43 km i, podobnie jak opisane powyżej, ma w opcjach system ProPower OnBoard. Ale w tym wypadku konstruktorzy Forda poszerzyli jego funkcjonalność.
Potencjalny klient ma do wyboru dwie opcje. Podstawową (standardową w wersji Stormtrak, w wersjach XLT i Wildtrak za dopłatą) - o łącznej mocy 2300 W - obejmującą dwa gniazdka 230V 10A w skrzyni ładunkowej oraz jedno gniazdko 230V w kabinie. W przypadku drugiej, rozbudowanej (wyposażenie opcjonalne) dwa gniazda 230V 15A zamontowane w skrzyni ładunkowej mają łączną moc 6900 W, a oprócz tego cały czas w kabinie jest dostępne gniazdko 230V 10A o mocy 2300 W.
Jakie jeszcze bywają użyteczności ProPower OnBoard?
To właśnie dzięki temu systemowi zespół Electric Cowboyz mógł zaprezentować swoją aranżację utworu „Jingle Bells” na Placu Zamkowym w Warszawie, to także, między innymi dzięki funkcji ProPower OnBoard powstają nagrania cyklicznych wywiadów Beaty Sadowskiej „AutentycznE rozmowy w E-Transicie” dokładnie tam, gdzie zaparkuje specjalnie przygotowane mobilne studio, zbudowane na bazie w pełni elektrycznego modelu Forda.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz