Firma Jenox Akumulatory z Chodzieży zaprezentowała nową odsłonę swojego topowego akumulatora AGM do zaawansowanych systemów Start-Stop. W nowoczesnej, czarnej obudowie i pod odświeżoną etykietą są spore modyfikacje. Zmiany zapewniać mają wysokie parametry pracy akumulatorów, podwyższone bezpieczeństwo i ich niezawodność.
Nowy akumulator Jenox AGM został opracowany przez polskich inżynierów i projektantów w oparciu o technologię Absorbent Glass Matt. Najnowszej generacji samochodowa bateria wykorzystuje separator z mikrowłókien szklanych, które absorbują i zatrzymują elektrolit. Rozwiązanie to ma zapewnić szczelność i bezpieczeństwo użytkowania, nawet w przypadku uszkodzenia obudowy. W odróżnieniu od swojego poprzednika, nowy AGM przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych.
- Nasz zespół badawczy przez ostatnie kilkanaście miesięcy pracował nad uwypukleniem tych parametrów akumulatora, na których szczególnie zależy użytkownikom. To wyższa żywotność cykliczna i większa odporność na głębokie wyładowania. Rezultatem ich prac jest jeszcze bardziej efektywny energetycznie nowy Jenox AGM. Mimo tego, że na pierwszy rzut oka blok wygląda podobnie, to drzemie w nim nowa moc. Sam akumulator przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych. Wzmocniona została obudowa, która dodatkowo wyposażona została w korki VRLA. Zmieniliśmy też skład masy ujemnej. Wszystko po to by stworzyć produkt na miarę potrzeb samochodów z najnowszymi systemami Start-Stop - mówi Ryszard Wasyłyk, wiceprezes zarządu i dyr. handlowy firmy Jenox Akumulatory.
Eksperci firmy Jenox rekomendują nowy akumulator AGM do aut wyposażonych w zaawansowane systemy Start-Stop z odzyskiwaniem energii podczas hamowania, a także samochodów o wymagających układach zasilających, które wyposażone zostały w wiele odbiorników prądu.
Akumulator ma nie tylko odświeżony design, ale przede wszystkim wprowadzono w jego bloku szereg zmian konstrukcyjnych, np. wzmocniona obudowa, która dodatkowo wyposażona została w korki VRLA (Valve Regulated Lead-Acid), zapobiegające utracie wody z elektrolitu. To jednak nie wszystko, bo akumulatory tej serii zostały wykonane z zastosowaniem unikatowych dodatków węglowych, w tym grafitu do masy ujemnej, a sama konstrukcja kratek baterii została dodatkowo zoptymalizowana. Dzięki zastosowaniu stopów ołowiowo-cynowych osiągnięto znacznie lepszą akceptację ładunku elektrycznego oraz bardzo duży zapas mocy. To jeden z kluczowych parametrów serii premium sygnowanej logo Jenox, który gwarantować ma dużą liczbę rozruchów silnika nawet w sytuacjach częstych przerw w pracy. Nowy Jenox AGM dostępny jest w czterech pojemnościach od 60 do 95 Ah.
Technologia wykonania i zastosowane dodatki mogą sprawić, że nowe akumulatory charakteryzować będzie ponad dwukrotnie wyższa żywotność cykliczna w stosunku do tradycyjnych konstrukcji kwasowo-ołowiowych. Dodatkowo tę serię cechuje zwiększona odporność na głębokie wyładowania w momencie zatrzymania silnika i równoległego zasilania wszystkich odbiorników elektrycznych w pojeździe.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz