strona główna Mechanika Ceramiczna regeneracja silnika
2011-10-09, ostatnia aktualizacja 2011-10-09 12:36

Ceramiczna regeneracja silnika

Fot. Ceramizer

Fot. Ceramizer

Ceramizacja daje pozytywne efekty przy regenerowaniu silników spalinowych, a także manualnych skrzyń biegów, mostów napędowych i innych urządzeń, w których występuje cierne zużycie części metalowych.

Ważną, choć nie jedyną zaletą tej technologii jest brak konieczności demontażu regenerowanych zespołów. W przypadku samochodowego silnika proces regeneracji przebiega samoczynnie po dodaniu preparatu Ceramizer® do oleju w układzie smarowania i już po 200 km przebiegu pojazdu można zauważyć korzystne zmiany. Silnik zmniejsza zużycie paliwa o 3 do 15%, maleje przy tym zużycie oleju, rośnie ciśnienie sprężania w cylindrach, a tym samym moc i moment obrotowy.

Regeneracja przy użyciu Ceramizera® polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących ze sobą powierzchni mechanizmów. Między nimi podczas przebiegu 1,5 tys. km lub 25 motogodzin wytwarza się regenerująca warstwa ceramiczno-metalowa, która wyrównuje też ubytki spowodowane ciernym zużyciem i bardzo ściśle wiąże się z podłożem dzięki zjawisku dyfuzji. Po osiągnięciu nominalnych wartości pasowań zmniejsza się współczynnik tarcia, a narastanie warstwy ulega wstrzymaniu. Od tego momentu przez ok. 70 tysięcy kilometrów przebiegu pojazdu odznacza się ona, w porównaniu z oryginalnymi powierzchniami metalowymi, zdecydowanie niższym (prawie 10-krotnie) współczynnikiem tarcia (w odniesieniu do tarcia suchego) i większą odpornością na ścieranie (nie tylko przy smarowaniu olejem, lecz także przy suchej współpracy). Potem można ponownie zastosować Ceramizer®.

Imponujące efekty ceramizacji potwierdzają powszechnie znane eksperymenty, polegające na długotrwałej pracy silników (nawet na dystansie 500 km) przy całkowicie opróżnionym z oleju układzie smarowania, omówione szczegółowo na stronie: www.ceramizer.pl.

Ceramizery można stosować nie tylko w celach regeneracyjnych, lecz także (a może nawet głównie) w profilaktycznych jako zabezpieczenie silnika przed szkodliwymi skutkami tarcia, przedłużające jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy. Bardzo ważnym efektem stosowania technologii ceramizacji jest łatwość zimnego rozruchu silnika, dzięki wyeliminowaniu w znacznym stopniu dominujących wówczas oporów suchego tarcia. Trzeba przy tym uwzględnić dodatkowo, iż każde uruchomienie silnika bez ceramizowanych elementów powoduje jego zużycie równoważne 300-400 km przebiegu pojazdu.

Najbardziej spektakularne efekty ceramizacja daje w zastosowaniu do materiałów gorszej jakości (np. zwykłych stali i żeliw), stosowanych dawniej do wykonywania samochodowych podzespołów. Dlatego zabytkowy samochód lub motocykl z początków ubiegłego wieku (XX) po ceramizacji, a bez napraw, wykazuje lepszą kondycję niż po opuszczeniu fabryki. Istotne znaczenie ma tu także bardzo łatwa regeneracja zużytych części, przeważnie w ogóle niedostępnych na rynku. Technologii tej nie towarzyszą żadne negatywne zjawiska uboczne, ponieważ Ceramizer® nie zawiera teflonu, ołowiu, molibdenu, nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych (jego cząsteczki są mniejsze od porów filtra, więc swobodnie przez nie przepływają). Ponadto warstwa ceramiczno-metalowa powstaje tylko w miejscach tarcia metalu o metal, więc wykluczone jest jej osadzanie się w innych partiach silnika. 

Ceramizer

Najwyższą efektywność Ceramizera® zapewnia ścisłe przestrzeganie zaleceń jego producenta. Zgodnie z nimi w trakcie całego procesu ceramizacji nie należy wymieniać oleju. Obowiązują normalne terminy wymiany, więc najwygodniej jest wprowadzać preparat do świeżo wlanego oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z Ceramizerem®. 

Skoncentrowany preparat dostarczany jest w dozownikach (strzykawkach) 4-gramowych. Można mieszać go z dowolnym olejem silnikowym i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych z zasilaniem gaźnikowym i wtryskowym, wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami, systemami common rail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz do silników z zasilaniem gazowym, turbodoładowaniem, katalizatorem i sondą lambda. 

Ceramizer

Zbyt mała dawka Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a zawyżona (np. dwukrotnie) wydłuża czas trwania ceramizacji, nie powodując jednak żadnych złych skutków ubocznych. Bardzo wyeksploatowany (ponad 85% zużycia) silnik wymaga zwiększenia dawki o 50%. Dla silników użytkowanych w ekstremalnych warunkach zaleca się podwojenie dawki w stosunku do ilości określonej w tabeli.

Przy aplikacji preparatu przeznaczonego do silnika (CS) obowiązują następujące zasady: 

  • silnik powinien być rozgrzany do temperatury roboczej 80-90°C (np. po zakończeniu jazdy lub po 10-minutowej pracy na biegu jałowym);
  • po wyłączeniu silnika należy otworzyć wlew oleju i wlać do niego zawartość dozownika (lub dozowników); 
  • następnie zamknąć wlew oleju, uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 minut;
  • przejechać ostrożnie 200 km (niekoniecznie jednorazowo), nie przekraczając prędkości obrotowej wału korbowego 2700 obr./min (pokonanie tego dystansu można zastąpić 4-godzinną pracą silnika na biegu jałowym). 
  • Potem można już jeździć bez ograniczeń prędkości, choć tworzenie warstwy 
  • ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do około 1500 km przebiegu pojazdu.

Dla kontroli skuteczności ceramizacji zaleca się zmierzyć ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach silnika przed jej rozpoczęciem i po zakończeniu (tj. po 1500 km).

W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się przed stosowaniem Ceramizera® wymianę oleju z przemyciem silnika. Inaczej skuteczność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej będzie zmniejszona, a czas ceramizacji ulegnie wydłużeniu. Również w przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika należy usunąć te usterki przed zastosowaniem Ceramizera®.



Borys Czajczyński
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Ceramizer sp. z o.o.

  • 2014-01-29 22:14

    Ceramizacja

    Roman

    Znajomy polecił mi tą metode, uważam że ceramizacja to naprawde dobra sprawa,ta metoda pomogła by obniżyć temperature silnika a ponad to cześci zaczeły wyglądać jak by czas sie dla nich cofnął ;] Chociaż przyznam ze na początku nie byłem przekonany czy to coś pomoże to teraz stwierdzam że warto było spróbować bo to naprawde przynosi efekty. Polecam tego producenta :) http://ceramizator.pl/

    skomentuj

  • 2018-10-18 21:28

    Scenic

    Leonard

    "a ponad to cześci zaczeły wyglądać jak by czas sie dla nich cofnął" - a jak rozgarnięty człowieku zobaczyłeś je wewnątrz silnika ???

    skomentuj

  • 2015-02-07 06:13

    ceramizator

    sven

    Zgadzam się z przedmówcą, choć trzeba bardzo uważać, jaki konkretnie produkt kupujemy i skąd. Ja osobiście używam CERAMIZATORA (dla pewności zamawiam bezpośrednio z ceramizator.pl ) i efekty są naprawdę widoczne - silnik pracuje sprawniej, a w dłuższej perspektywie oszczędzam też na zużyciu paliwa. Ale z tego co wiem, nie każdy uszlachetniacz jest tak skuteczny jak ten, moi znajomi nacięli się już nie raz.

    skomentuj

  • 2015-02-20 20:23

    ceramizatory

    nyberg

    musze powiedziec, ze tez jestem za. produkt ceramizator znam i sobie chwale. uzywam od kilku lat i zauwazam poprawe w dzialaniu silnika. produkt nie jest jakos szczegolnie drogi, wiec na pewno sie oplaca, w swietle tego, ile bysmy musieli wydac na naprawy gdyby sie go nie uzywalo.

    skomentuj

  • 2015-02-24 02:52

    ciekawe rozwiązanie

    Hubert Wójcik

    to chyba wciąż jeszcze dosc świeże wynalazki i niewiele osób o nich wie. a szkoda, bo naprawde sporo mozna zaoszczedzić na naprawach. od niedawna stosuję Ceramizator i już widzę pozytywne efekty :)

    skomentuj

  • 2015-03-19 19:57

    NIC NOWEGO

    Stary Mechanik

    To są stare \"wynalazki\" opisywane w literaturze 30-40 lat temu i nigdy nie były w powszechnym użyciu (bo mają wady). Do zajścia procesu ceramizacji potrzebne są ściśle określone warunki (wręcz laboratoryjne), które ciężko utrzymać w przypadku silnika pracującego w samochodzie (a nie stacjonarnego, w laboratorium). Przeważnie składniki \"ceramizera\" zamiast się wbić w metal i utworzyć twardą warstwę (bo na tym polega proces), zadziałają bardziej jak materiał ścierny i efekt będzie odwrotny! Czyli to może zadziałać (teoretycznie), ale jest ryzyko.

    skomentuj

  • 2017-05-10 20:57

    nic nowego ?

    użytkownik

    Panie Stary Mechanik. W pańskim interesie jest pisanie takich komentarzy. Przecież przedłużona żywotność części to rzadsze wizyty u mechanika i mniejszy ruch w warsztatach. Czy i jak to działa naprawde to myślę, że Pan doskonale wie :)

    skomentuj

  • 2017-08-24 06:53

    ceramizer

    Roch Kowalski

    TOTALNA BZDURA I Marketingowy chwyt , zastosowałem to badziewie i musiałem po tym dać do regeneracji turbinę , koszt 3500zl . Nic nie jest wstanie jak widać zastąpić naprawy silnika jakimś płynem , można tylko zaszkodzić , wyleczyłem się skutecznie z jakiś ceramizerów

    skomentuj

  • 2019-04-07 06:50

    AUDI A6

    Marunio

    Jak miałeś zajechaną turbinę to nie zganiaj że padła ci po ceramizerze :)) ... osobiście dodałem to cudo do każdego silnika w swoich samochodach... nie mówie że teraz są jak nowe ale działają. W każdym silniku wymiana oleju co 10-15 tys km na olej z pewnego źródła, nie wymienię marki bo zaraz znajdą się maruderzy którym taki olej zasyfił silnik, a znam przypadki że w serwisach nie wymieniali oleju tylko kasowali klienta i taki klient później wypisuje opinie na temat produktu nie mając zielonego pojęcia że do tej pory dymali go i silnik czy turbina padła bo pracowała 60-100 tys km na starym oleju... W dizlu olej nawet po wymianie na świeżutki będzie po uruchomieniu zaraz czarny więc CFAŃSZE serwisy doszły do wniosku, że skoro nie widać różnicy to po co marnować olej a klienta i tak trzeba skasować.

    skomentuj

  • 2019-11-17 13:45

    Opel

    Mateusz

    Witam mam astre h 1.9cdti 2006r. Przejechane 485tys. Zaczęła brać dużo oleju, po przejechaniu 150km trzeba było już dolewac olej nie pokazując żadnego kopcenia. Mechanik powiedział że nie opłaca się silnika rozbierać bo przy takim przebiegu wyjdzie wiele innych części do wymiany. Kupiłem dwa ceramizery i zrobiłem wszystko jak instrukcja nakazuje. Przejechałem na chwilę obecną około 900km i zero dokewania oleju. Byłem już pewien że czeka mnie wymiana silnika lub złomowanie ale jestem pozytywnie zdziwiony że po dodaniu tych środków auto pięknie pracuje i dalej mogę nim jeździć

    skomentuj



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2