strona główna Wydarzenia Na oponach Michelina do Monte Carlo
2012-01-31, ostatnia aktualizacja 2012-01-31 15:49

Na oponach Michelina do Monte Carlo

Alfa Romeo

Alfa Romeo

Warszawa jest jednym z sześciu miast zaproszonych przez Automobilklub Monako do zorganizowania startu zlotu gwiaździstego do Monte Carlo. W niedzielę, 29 stycznia o godzinie 13.19 z Placu Teatralnegow drogę do Monte Carlo wyruszyło osiem polskich ekip. Zawodnicy mają do pokonania trasę liczącą 3863 kilometrów. Cztery zespoły jadą na produkowanych przez Michelina zimowych oponach X-Ice North 2 z kolcami, X-Ice 2 oraz Alpin 4.

Rallye Monte-Carlo Historique odbywa się corocznie, kilka dni po tradycyjnym rajdzie Monte Carlo. Do tegorocznej edycji dopuszczono samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku. Polacy jadą samochodami alfa romeo 2000 GTV z 1972 roku, zastawa 1100p z 1979 roku oraz polskimi fiatami 125p (z 1972, 1973, 1976, 1977, 1978 i 1979 roku).

W alfie romeo wyposażonej w komplety opon X-Ice North 2 z kolcami oraz X-Ice 2 jadą weterani Monte Carlo Historique – Jerzy i Wojciech Walentowiczowie. Pozostałe trzy polskie ekipy korzystające z opon Michelina (X-Ice North 2 z kolcami i Alpin 4) wystartowały polskimi fiatami 125p (z 1972, 1978 i 1979 roku) w zespole TJ Motorsport pod wodzą Tomasza Jaskłowskiego.

Opony kolcowane X-Ice North 2 korzystają z trzech technologii Michelina: Full Active Tread, Flexice Compound i DuraStud System. Są to gumy o niskich oporach toczenia – zastosowana w nich technologia GreenX pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję dwutlenku węgla.  Opony Michelin Alpin 4 to natomiast zimowe gumy najczęściej polecane przez producentów samochodów. Ogumienie Alpin czwartej generacji jest przystosowane zarówno do jazdy po trasach oblodzonych bądź pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach. Opony Alpin 4 są przeznaczone dla różnych samochodów – od małych kompaktów do minivanów. Z testów wynika, że technologie zastosowane w modelu Alpin 4 o 10 procent ułatwiają ruszanie z miejsca (w porównaniu z gumami Alpin poprzedniej generacji); droga hamowania jest z kolei o 5 procent krótsza.

Warszawa była już w latach 1959–1979 miejscem startu imprezy Rallye Monte-Carlo Historique. Pozostałe miasta, z których zlot gwiaździsty ruszył w tym roku do Monte Carlo to Barcelona, Oslo, Glasgow, Reims i Turyn.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2