strona główna Biznes Texa - firma XXI wieku
2012-09-26, ostatnia aktualizacja 2012-09-26 12:16

Texa - firma XXI wieku

Testy urządzeń Nanoservice oraz Navigator nano na linii produkcyjnej

Texa

Testy urządzeń Nanoservice oraz Navigator nano na linii produkcyjnej

Jest to przedsiębiorstwo młode. Kończy w tym roku swe pierwsze dwudziestolecie, lecz działa od początku w sferze nowych technologii, prowadząc wielokierunkową produkcję i dystrybucję o globalnej skali.

Pod koniec lat 80. ubiegłego stulecia Bruno Vianello rozpoczął z pełnym biznesowym sukcesem masową sprzedaż stosunkowo prostych przyrządów elektronicznych wykonywanych według własnego projektu, a przeznaczonych do diagnozowania mikroprocesorowych sterowników, które pojawiały się wówczas coraz częściej w rożnych rodzajach i modelach pojazdów drogowych. Zachęcony ich powodzeniem we włoskich warsztatach stworzył, w 1992 roku w Wenecji, wspólnie z Manuele Cavalli, zatrudniającą początkowo zaledwie dziesięciu pracowników firmę Texa, której nazwa to akronim Tecnologie Elettroniche X Automotive, czyli Technologie Elektroniczne dla Motoryzacji.

Od 2002 roku Texa jest spółką akcyjną. Dwa lata później w Monastier di Treviso powstała jej nowa siedziba, obejmująca kompleks hal produkcyjnych o łącznej powierzchni 12 000 m kw., wyróżniający się poziomem technologicznym, bezpieczeństwem pracy oraz funkcjami socjalnymi. W trakcie sukcesywnej rozbudowy jej rozmiary do 2012 roku uległy potrojeniu, tworząc zespół obiektów o nazwie "Miasto Texa".

Siedziba Texa

Obecnie we wszystkich placówkach firmy zlokalizowanych w różnych krajach świata pracuje stosunkowo niewiele, bo około 440 pracowników, lecz średnia wieku tego personelu wynosi zaledwie 32 lata. Wśród nich 45% stanowią osoby z wyższym wykształceniem, a w ich liczbie jest ponad 100 inżynierów i specjalistów tworzących firmowy Dział Badań i Rozwoju. Efektem ich pracy są tak rewolucyjne dla całej branży globalne rozwiązania, jak wsparcie multimedialne dla wszystkich nowych generacji i linii produktów, telediagnostyka, a także fundamentalna w tej dziedzinie ścisła współpraca z firmą Google Search Appliance dla realizacji powszechnie dostępnej funkcji "Rozwiązywanie problemów".

Oryginalność firmowych konstrukcji potwierdzona została przez wiele międzynarodowych patentów. Osiem z nich dotyczy samych stacji do obsługi klimatyzacji, a trzy – analizatora czynnika chłodniczego. Texa należy też do nielicznych na świecie producentów motoryzacyjnych urządzeń diagnostycznych posiadających certyfikat ISO/TS 16949, który poświadcza stosowanie zasad maksymalnej niezawodności i stabilności procesów technologicznych.

Siedziba centrali Texa w Monastier di Treviso, Włochy

Dzięki takiej właśnie koncepcji produkcyjnego i rynkowego działania firma Texa jest dzisiaj europejskim liderem w tworzeniu i sprzedaży uniwersalnych urządzeń diagnostycznych do obsługi motocykli, samochodów osobowych i użytkowych, pojazdów rolniczych oraz sprzętu motorowodnego, stacji serwisowych do klimatyzacji samochodowych oraz sprzętu do analizy spalin. Dostarczyła ich w sumie już prawie pół miliona egzemplarzy za pośrednictwem swej rozległej sieci dystrybucji, obejmującej oddziały w Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Polsce, Rosji i Japonii. Współpracuje w zakresie ich tworzenia i użytkowania z takimi partnerami, jak m.in.: Ducati, Johnson Controls, Sagem, Siemens, Federal Mogul, AD Parts, Gruppo Piaggio, Benelli, Pagani, Renault Trucks, Eurorepar, Mercedes Benz, Opel, Chevrolet Europe, Mazda Europe, Kia, Toyota Europe i Hyundai.

O technicznym zaawansowaniu produktów marki Texa i nowoczesności stosowanych przez tę firmę rozwiązań organizacyjno-biznesowych świadczą też uzyskane w ostatnich latach nagrody i wyróżnienia.

Linia produkcyjna Konfort Nagroda dla Texa
Po lewej: linia produkcyjna stacji klimatyzacji Konfort; po prawej: prezes firmy Texa, Bruno Vianello,
odbiera nagrodę za innowacyjność z rąk Prezydenta Republiki Włoskiej

Jest wśród nich prestiżowy Frost & Sullivan (2006 i 2007), tytuł Przedsiębiorcy Roku Ernst & Young (2008), City Business (2008 i 2010 i 2011), nagroda GIPA Inter Groupement Professionnel de l'Automobile (2009) za program TexaEdu i zdobyte w tym samym roku Złote Trofeum Grand Prix Internationaux Innovation Automobile w Paryżu, Unioncamere Veneto (2009), Innovation Trophy Ministra Transportu Niemiec, wręczone na targach Automechanika we Frankfurcie (2010), Marco Polo Handlu Zagranicznego (2010) i nagroda Smau w kategorii Architektury IT (2010), Galeria de Innovacion (2011), czyli nagroda Prezydenta Republiki Włoskiej za Innowacyjność.



Barbara Masłowska
Dyrektor zarządzający, Texa Poland


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2