strona główna Wydarzenia WYŚCIGI ZAPLANOWANE NA TRZY SEZONY!
2012-12-06, ostatnia aktualizacja 2012-12-06 10:28

Volkswagen Castrol Cup

WYŚCIGI ZAPLANOWANE NA TRZY SEZONY!

Fot. Castrol

Fot. Castrol

Volkswagen Racing Polska oraz Volkswagen Group Polska stworzyły nową serię wyścigów, której sponsorem strategicznym i tytularnym jest firma Castrol. Wyścigi planowanego na trzy sezony cyklu o nazwie Volkswagen Castrol Cup rozgrywane będą w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i Słowacji. Pozostali sponsorzy tego wielkiego przedsięwzięcia to firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska oraz STS Logistics.

W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring).

Volkswagen Castrol Cup

Podczas każdego wyścigowego weekendu pierwszego dnia odbędą się 2 sesje treningowe – każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych na weekend wyścigowy kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie.

Zgłoszenia

Ilość zawodników została ustalona na 24 osoby. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą eliminacją, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii.

Samochody w gestii organizatora

Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie jedynie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.

Punktacja

Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników. Punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza:

Volkswagen Castrol Cup

Nagrody

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30.000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 euro.

Sprzęt

Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.

Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass, który po aktywacji zwiększa na kilkanaście sekund moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru).

Dane techniczne samochodu

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, benzynowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa, intercooler, cztery zawory na cylinder
Objętość skokowa: 1984 ccm, moc wyjściowa: ok. 192 kW (260 KM) przy 6000 rpm + 37 kW (50 KM) 229 Kw (310 KM), moment obrotowy: ok 340 Nm

Przeniesienie napędu: napęd przedni, skrzynia biegów DSG z podwójnym sprzęgłem, z manetkami przy kierownicy, zmodyfikowane oprogramowanie, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (Limited Slip Differential)

Podwozie: zawieszenie przednie – kolumny McPersona, zmodyfikowane wahacze (uniballs); zawieszenie tylne – wielowahaczowe (typu uniballs); amortyzatory Bilstein, sprężyny Eibach; przekładnia kierownicza ze wspomaganiem elektromechanicznym, zmodyfikowane drążki kierownicze i zwrotnice; układ hamulcowy – 6 tłokowe zaciski hamulcowe z przodu i jednotłokowe z tyłu, adapter zacisków, tarcze wentylowane z pływającą tarczą zabierakową (tzw. floating bell) 362 mm – AP Racine (przód) i 272 mm (tył); felgi: ATS 8,5x18"; opony: Hankook 240/640 x18 (slick lub wet)

Nadwozie: błotniki, zderzak, spoilery zderzaka, tylna lotka – Golf Cup design; sportowa kierownica VW, fotel wyścigowy OMP (head protector), 6-cio punktowe pasy bezpieczeństwa, siatka ochronna po stronie kierowcy, centralnie sterowany system gaśniczy, układ telemetrii: AIM-Memotec data logging system, klatka bezpieczeństwa (Cr-Mo) Wiechers Sport.

Volkswagen Castrol Cup

Na nadwoziu przewidziano też powierzchnie na dodatkowe reklamy

Volkswagen Castrol Cup

Zestaw elementów zmieniających pojazd seryjny w wyczynowy

Volkswagen Castrol Cup

Hamulce wymieniane są w całości na znacznie bardziej wydajne

Volkswagen Castrol Cup

Dokonywane są także istotne modyfikacje elementów zawieszeń

Volkswagen Castrol Cup

Nowe kolumny McPhersona muszą mieć sportowe charakterystyki

Volkswagen Castrol Cup

Podobne zmiany dotyczyć muszą tylnych hamulców i zawieszeń

Volkswagen Castrol Cup

Centralny system gaśniczy jest w VW Castrol Cup obowiązkowy

Volkswagen Castrol Cup

Rurowa klatka bezpieczeństwa wymaga dodatkowych zaczepów

Volkswagen Castrol Cup

W pozostałych punktach pasuje do istniejących otworów szkieletu


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2