strona główna Wydarzenia Śniadanie prasowe Sogefi Group
2013-03-29, ostatnia aktualizacja 2013-03-29 09:54

Śniadanie prasowe Sogefi Group

Pierwsze w Polsce spotkanie kierownictwa tej dynamicznie rozwijającej się firmy z dziennikarzami motoryzacyjnymi odbyło się w Warszawie 26 marca 2013 roku. W jego trakcie Andrea Taschini, dyrektor zarządzający Sogefi Aftermarket Division, poinformował zebranych o dotychczasowych wynikach firmowej sprzedaży na świecie, w Europie i w Polsce oraz o aktualnych planach zwiększenia dostaw na rynek pierwotny i wtórny. Na konferencji zaprezentowano też nową markę koncernu SogefiPro.

Istniejąca już od 30 lat firma Sogefi rozpoczęła wielką ofensywę na światowym rynku w roku 2001 i systematycznie zwiększała wartość swych dostaw części motoryzacyjnych aż do kryzysowego spadku koniunktury w latach 2008-2010. Jednak już w roku 2011 uzyskała rekordowy wynik sprzedaży na poziomie 1158 mln euro, a w roku następnym zwiększyła go do 1319 mln euro.

Sogefi

Obecnie firma działa w 16 państwach na czterech kontynentach, zatrudniając w swych 44 zakładach produkcyjnych i 20 biurach handlowych łącznie 6 700 osób. Dostarcza motoryzacyjne systemy filtracyjne cieczy i powietrza, a także elementy zawieszeń pojazdów. Struktura jej sprzedaży obejmuje od 2011 roku głównie dostawy dla największych na świecie producentów samochodów osobowych (56,4% i pojazdów użytkowych (11,8%) oraz globalny aftermarket (26,7%). Dziś 8 z 10 najpopularniejszych samochodów w Europie wyposażonych jest fabrycznie w produkty Sogefi.

Na zachodnioeuropejskim rynku wtórnym udział produktów Sogefi stanowi już średnio 25% w obrębie ok. 6000 łącznie dostarczanych referencji należących w przypadku samochodów osobowych i dostawczych do marek Sogefi, Coopers Fiaam Filters, Filtres Purflux, Fram oraz nowej marki SogefiPro, którą sygnowane są produkty przeznaczone do ciężkich pojazdów użytkowych. Firmowe plany zakładają znaczne zwiększenie tego udziału we wszystkich grupach asortymentowych.

Na rynku polskim udziały te są dotychczas wyraźnie niższe, lecz ich poprawa uważana jest w Sogefi Group za zadanie tyleż ambitne i pilne, co w pełni realne w świetle wysokiego asortymentowego pokrycia lokalnych potrzeb i wcześniejszych rozwojowych trendów. Na przykład: oferta marek Sogefi pokrywa w Polsce 89% potrzebnego asortymentu filtrów kabinowych, 93% filtrów powietrza, 94% filtrów oleju i aż 96% filtrów paliwa.

Sogefi Sogefi

Pod marką SogefiPro już są dostarczane filtry: powietrza do dużych silników wysokoprężnych, oleju napędowego, oleju smarnego, kabinowe oraz specjalne, czyli służące do oczyszczania płynów hydraulicznych, wody i mocznika do systemów SCR.

Tagi

Sogefi 


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2