strona główna Nowości rynkowe Nowy materiał cierny
2013-09-05, ostatnia aktualizacja 2013-09-05 07:06

Nowy materiał cierny

Fot. Girling

Fot. Girling

Firma Girling wprowadza do Europy nowy typ materiału ciernego klocków hamulcowych, zaprojektowany z myślą o samochodach dostawczych oraz pojazdach typu SUV.

Opisywany materiał poprawia efektywność hamowania pojazdów o największym współczynniku produkcji energii kinetycznej. Wybrana grupa klocków zostanie zastąpiona modelami zawierającymi nowy materiał cierny.

Wraz ze wzrostem prędkości jazdy zwiększa się prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku oraz rośnie ryzyko odniesienia poważnych obrażeń. Piesi mają 90% szans na przeżycie wypadku samochodowego, jeśli pojazd porusza się z prędkością do 30 km/h, ale już jedynie 50% wyjdzie cało z kolizji przy prędkości 45 km/h lub większej.

W przypadku samochodów SUV i pojazdów dostawczych droga hamowania jest długa ze względu na fakt, że są to pojazdy ciężkie, a to przekłada się na znacznie większe siły działające na ich układy hamulcowe. Nowy materiał cierny został opracowany w celu zwiększenia skuteczności hamowania i w konsekwencji podniesienia bezpieczeństwa uczestników ruchu.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2