strona główna Mechanika Wymiana łożysk kół w samochodach dostawczych
2013-11-21, ostatnia aktualizacja 2013-11-21 13:44

Podręcznik mechaniki pojazdowej

Wymiana łożysk kół w samochodach dostawczych

Fot. Schaeffler, Archiwum

Fot. Schaeffler, Archiwum

Schaeffler Automotive Aftermarket jako jedyny dostawca na rynku oferuje zestawy naprawcze łożysk kół samochodów dostawczych wraz ze specjalnym przyrządem do ich montażu bez rozbiórki zawieszeń.

Nowy zestaw naprawczy FAG przeznaczony jest do modeli Mercedes-Benz Sprinter, Vito i Viano oraz dla VW Crafter. W jego skład wchodzą dwurzędowe łożysko kulkowe generacji 2.1, stosowane również przy pierwszym montażu, piasta, enkoder ABS i zatrzaskowy pierścień osadczy. Luz wewnętrzny łożyska ustalony jest podczas jego produkcji i nie wymaga późniejszej regulacji. Pierścień osadczy blokuje się w trakcie montażu w obwodowym rowku gniazda łożyskowego zwrotnicy, zapobiegając w ten sposób osiowym przemieszczeniom łożyska. Specjalny przyrząd montażowy umożliwia wymianę łożyskowania bez demontażu zwrotnicy z pojazdu, redukuje czas naprawy aż o 60 procent, a sposób jej wykonania pokazany został na załączonych ilustracjach.

wymiana łożysk

Moduł łożyska FAG. Na łożysku widać pierścień osadczy ze sprężystymi zaczepami blokującymi się w obwodowym rowku gniazda zwrotnicy

wymiana łożysk

Narzędzie do demontażu i montażu zestawów naprawczych FAG. Obok hydraulicznego siłownika widać jarzma do wyciągania i wciskania łożyska

wymiana łożysk

Praktyczny pokaz prawidłowego użycia tego specjalnego przyrządu na stoisku Schaeffler Automotive Aftermarket podczas Targów Inter Cars 2013

wymiana łożysk

Mocowanie narzędzia montażowego do zwrotnicy (pozostającej w zawieszeniu pojazdu) przed demontażem zużytego łożyska wraz z piastą koła

wymiana łożysk

Połączenie tłoczyska hydraulicznego ściągacza z kołnierzem piasty za pomocą jarzma oporowego wykonanego w formie masywnej podkowy

wymiana łożysk

Na początku ciągnięcia ciśnienie w pompie i ściągaczu szybko rośnie, a jego nagły spadek sygnalizuje zerwanie zaczepów pierścienia osadczego

wymiana łożysk

Dalsze pompowanie płynu do siłownika łagodnie wyciąga łożysko z gniazda zwrotnicy przy umiarkowanym poziomie ciśnienia hydraulicznego

wymiana łożysk

Przy wciskaniu nowego łożyska siłownik ściągacza pracuje jako prasa

wymiana łożysk

Podczas wprasowywania kompletnego modułu do gniada dwuczęściowe jarzmo oporowe przenosi nacisk siłownika na zewnętrzny pierścień

wymiana łożysk

Zakończenie montażu sygnalizuje kliknięcie blokujących się zaczepów pierścienia osadczego oraz szybki wzrost ciśnienia pompowanego płynu


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2