Schaeffler Automotive Aftermarket jako jedyny dostawca na rynku oferuje zestawy naprawcze łożysk kół samochodów dostawczych wraz ze specjalnym przyrządem do ich montażu bez rozbiórki zawieszeń.
Nowy zestaw naprawczy FAG przeznaczony jest do modeli Mercedes-Benz Sprinter, Vito i Viano oraz dla VW Crafter. W jego skład wchodzą dwurzędowe łożysko kulkowe generacji 2.1, stosowane również przy pierwszym montażu, piasta, enkoder ABS i zatrzaskowy pierścień osadczy. Luz wewnętrzny łożyska ustalony jest podczas jego produkcji i nie wymaga późniejszej regulacji. Pierścień osadczy blokuje się w trakcie montażu w obwodowym rowku gniazda łożyskowego zwrotnicy, zapobiegając w ten sposób osiowym przemieszczeniom łożyska. Specjalny przyrząd montażowy umożliwia wymianę łożyskowania bez demontażu zwrotnicy z pojazdu, redukuje czas naprawy aż o 60 procent, a sposób jej wykonania pokazany został na załączonych ilustracjach.

Moduł łożyska FAG. Na łożysku widać pierścień osadczy ze sprężystymi zaczepami blokującymi się w obwodowym rowku gniazda zwrotnicy

Narzędzie do demontażu i montażu zestawów naprawczych FAG. Obok hydraulicznego siłownika widać jarzma do wyciągania i wciskania łożyska

Praktyczny pokaz prawidłowego użycia tego specjalnego przyrządu na stoisku Schaeffler Automotive Aftermarket podczas Targów Inter Cars 2013

Mocowanie narzędzia montażowego do zwrotnicy (pozostającej w zawieszeniu pojazdu) przed demontażem zużytego łożyska wraz z piastą koła

Połączenie tłoczyska hydraulicznego ściągacza z kołnierzem piasty za pomocą jarzma oporowego wykonanego w formie masywnej podkowy

Na początku ciągnięcia ciśnienie w pompie i ściągaczu szybko rośnie, a jego nagły spadek sygnalizuje zerwanie zaczepów pierścienia osadczego

Dalsze pompowanie płynu do siłownika łagodnie wyciąga łożysko z gniazda zwrotnicy przy umiarkowanym poziomie ciśnienia hydraulicznego

Przy wciskaniu nowego łożyska siłownik ściągacza pracuje jako prasa

Podczas wprasowywania kompletnego modułu do gniada dwuczęściowe jarzmo oporowe przenosi nacisk siłownika na zewnętrzny pierścień

Zakończenie montażu sygnalizuje kliknięcie blokujących się zaczepów pierścienia osadczego oraz szybki wzrost ciśnienia pompowanego płynu

0 komentarzy dodaj komentarz