strona główna Mechanika Zima przypomina o akumulatorach
2014-02-06, ostatnia aktualizacja 2014-02-06 07:10

Zima przypomina o akumulatorach

Fot. Inter Cars, www.wheelchairdriver.com

Fot. Inter Cars, www.wheelchairdriver.com

No, niestety?

Jest całkiem prawdopodobne, iż wszystkie dotychczas opisane zabiegi nie dadzą pomyślnych efektów. Nie powinno się jednak w takich sytuacjach odsyłać zawiedzionego klienta do sklepu po nowy akumulator. Możliwość jego wyboru i zakupu należy stworzyć w warsztacie. Warto do tego celu wykorzystać obecną ofertę firmy Inter Cars, w której dostępne są akumulatory aż 6 producentów (4-Max, Cartechnic, Bosch, Varta, Exide i Optima) w różnych wariantach pojemności i przedziałach cenowych.

Stosowanie w okresie jesienno-zimowym akumulatorów o zwiększonej pojemności nie jest konieczne, ale dopuszczalne i nieszkodliwe dla alternatora, jeśli różnica nie wynosi więcej niż 20%. Przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych bywa to nawet korzystne.

Użytkownikom starszych samochodów, w których nie ma dodatkowego wyposażanie elektrycznego, np. podgrzewanych foteli itp., można z pełnym przekonaniem rekomendować produkty znanej niemieckiej marki Cartechnic.

Odznaczają się one przystępnymi cenami i bardzo dobrymi parametrami technicznymi, dużymi pojemnościami i wysokimi prądami rozruchu, pozwalającymi na swobodne uruchamianie silnika nawet w ekstremalnych warunkach. Produkuje się je w fabrykach największego producenta akumulatorów na świecie – firmy Johnson Controls, stąd ich podobieństwo do serii Varta Black.

akumulatory

Przeprowadzając wymianę akumulatora w najnowszych modelach samochodów, warsztat musi dysponować przyrządem diagnostycznym komunikującym się z pamięcią elektronicznych sterowników. Trzeba w niej bowiem dokonać odpowiednich zapisów adaptacyjnych, aby nowe sygnały z umieszczonych na klemach czujników nie były uznawane przez procesor za objaw usterki.





Dariusz Panek
Starszy Specjalista ds. Szkoleń i Zamówień, Inter Cars

  • 2014-02-09 02:16

    akumulatory

    Marek Marecki

    Wcale nie ma reguły co do tych niemieckich, ani w ogóle zagranicznych, gdzie przepłaca się za markę, a przewożone i magazynowane są często w tak tragicznych warunkach, że po paru tygodniach często już się niespecjalnie do czegokolwiek nadają.

    skomentuj



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2