strona główna Wyposażenie Mądrość przed szkodą
2014-04-10, ostatnia aktualizacja 2014-04-10 06:21

Mądrość przed szkodą

Co 2 lata konieczna jest wymiana oleju hydraulicznego w podnośnikach, a węży hydraulicznych - co 5 lat

WSOP

Co 2 lata konieczna jest wymiana oleju hydraulicznego w podnośnikach, a węży hydraulicznych - co 5 lat

O przeglądach serwis pamięta za ciebie

Osobny temat to okresowe kalibracje i sprawdzanie urządzeń, które służą do oceny stanu technicznego pojazdów. Dobrze skalibrowany sprzęt daje pewność, że diagnoza jest każdorazowo dokonywana na podstawie wiarygodnych odczytów. Kalibracji wymagają urządzenia wykorzystywane do ustawiania istotnych parametrów samochodu, takich jak: geometria układu jezdnego, wyważenie kół, ale również obsługa klimatyzacji.

Każdemu użytkownikowi sprzętu warsztatowego szczególnie przypominam o kalibracji i przeglądach wyważarek. Awaria sprzętu w szczycie sezonu to najgorsza rzecz, jaka może się przydarzyć: oznacza nerwy, a także spadek przychodów.

Przed każdym okresem intensywnej pracy w serwisie wulkanizacyjnym należy wykonać przegląd urządzeń oraz wymienić elementy odpowiadające za jakość wykonanej usługi. Warto także ponownie przeszkolić pracowników. Krótkie przypomnienie zasad obsługi urządzeń pozwoli uniknąć potencjalnych problemów. Zdarzało mi się spotykać z sytuacją, kiedy to urządzenie (zgłaszane jako uszkodzone) działało w pełni sprawnie, a problem stanowiły rutynowe zachowania pracownika przyuczonego wcześniej do pracy na innym sprzęcie.

WSOP

Przed każdym sezonem wulkanizacyjnym należy wykonać przegląd urządzeń oraz wymienić elementy odpowiadające za jakość wykonanej usługi

Przed sezonem – zarówno oponiarskim, jak i klimatyzacyjnym – jest mnóstwo czasu na sprawdzenie sprzętu. Niestety często o tym zapominamy. Jednym z rozwiązań, jakie polecam, jest powierzenie opieki profesjonalnemu serwisowi sprzętu, który sam dopilnuje okresowych przeglądów, zdejmując ten obowiązek z właściciela warsztatu.

Oszczędzanie na okresowych obsługach sprzętu to korzyści tylko pozorne. W długim okresie czasu takie podejście zemści się w postaci kosztownej awarii urządzenia, reklamacji klienta na źle wykonaną usługę albo – co gorsza – zagrożeniem bezpieczeństwa pracowników warsztatu. Sprawnie działające urządzenia dają pewność, że wykonaliśmy usługę prawidłowo, podjęliśmy właściwą decyzję, oceniając stan samochodu lub diagnozując usterkę. Najważniejszą jednak kwestią jest zadowolony klient, który wróci do warsztatu na następną naprawę, wiedząc, że zostanie profesjonalnie obsłużony.





Adrian Kuśka
Inżynier Serwisu WSOP



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane