strona główna Wydarzenia Najważniejsze: być!
2014-09-29, ostatnia aktualizacja 2014-09-29 10:44

Automechanika 2014

Najważniejsze: być!

Po zwiedzeniu tych targów przyszłość światowej motoryzacji rysuje się w dalekiej, choć niezbyt wyraźnej perspektywie

Archiwum

Po zwiedzeniu tych targów przyszłość światowej motoryzacji rysuje się w dalekiej, choć niezbyt wyraźnej perspektywie

Trwające od 16 do 20 września 2014 we Frankfurcie nad Menem największe w Europie i na świecie targi techniki motoryzacyjnej zgromadziły tym razem rekordową liczbę 4 631 wystawców z 71 państw, w tym aż 146 przedsiębiorców z Polski. Jak zwykle reprezentowali łącznie wszystkie niezliczone wręcz specjalności składające się na współczesną strukturę branży. Ich stoiska zobaczyło lub odwiedziło w sumie ponad 140 000 zwiedzających przybyłych ze 173 krajów. Przy tym udział gości zagranicznych wzrósł z poprzednio notowanych 50% do 60%.

Dla wielkich i renomowanych motoryzacyjnych firm obecność na Automechanice jest wciąż najlepszym narzędziem wizualizacji ich potencjału i biznesowej pozycji, dla mniejszych okazją kontaktu z nowymi rynkami. W obu wypadkach raz na dwa lata trzeba po prostu w Frankfurcie być. Nasza targowa relacja, mimo nieograniczonej pojemności internetowego medium, odnotowuje tylko niektóre, naszym zdaniem charakterystyczne przykłady tej obecności. Wszystkich nikt nie dałby rady obejrzeć nawet przez całe pięć dni zwiedzania.

Automechanika 2014

Ciężarówka to drobny szczegół w stosunku do całego stoiska Boscha zajmującego powierzchnię 2 300 m kw. podzieloną na poszczególne strefy i stanowiska odpowiadające licznym i zróżnicowanym motoryzacyjnym propozycjom firmy. By ułatwić gościom orientację w tak rozległej i skomplikowanej materii wystawca uruchomił odpowiednio wcześniej osobną stronę internetową swojej targowej ekspozycji z jej interaktywną mapą.

Automechanika 2014

Na okazałym i rozległym stoisku Delphi Product & Service Solutions przedstawiono coraz bogatszą i bardziej technicznie zaawansowaną ofertę tej amerykańskiej z pochodzenia firmy dla europejskich (i nie tylko) producentów samochodów i warsztatów zajmujących się ich obsługą. Tutaj też odbyła się konferencja prasowa, podczas której dyrektor Philippe Desnos dokonał przeglądu firmowych nowości. Posłużył mu do tego samochód sztandarowej europejskiej marki, co świadczy, że Delphi w nasz kontynent wchodzi już bardzo głęboko.

Automechanika 2014

Amerykańskie korzenie ma również mocno już zadomowiona w Europie globalna firma Gates. W Frankfurcie zaprezentowała rozległą gamę swych znanych i cenionych na całym świecie elementów napędu rozrządu (w tym roku dodatkowo rozbudowaną przez produkty przeznaczone do pojazdów użytkowych), a także części układów chłodzenia, a przede wszystkim całkowicie nowy i bardzo pożyteczny dla warsztatów system informacji technicznej wraz ze specjalną platformą internetową.

Automechanika 2014

Na tym rozległym stoisku Ernst Prost – właściciel i dyrektor generalny Liqui Moly GmbH oraz Piotr Kasprzak – jej przedstawiciel w Polsce – zwracali uwagę gości przede wszystkim na dział poświęcony olejom. Firma jest pod tym względem niekwestionowanym liderem niemieckiego rynku, a w innych krajach wciąż kojarzy się bardziej ze specjalistycznymi dodatkami do olejów i paliw oraz z płynami eksploatacyjnymi. W Polsce jest obecna od 15 lat, a swe działania marketingowe kieruje przed wszystkim do motoryzacyjnych profesjonalistów, gdyż uważa ich za liderów opinii o konkurujących na rynku produktach.

Automechanika 2014

Na swym bardzo pomysłowo i estetycznie zaprojektowanym stoisku włoska firma Magneti Marelli After Market Parts and Services pokazała kompletny asortyment swych produktów, usług i rozwiązań systemowych dla niezależnego rynku części zamiennych. Obejmuje on nie tylko powszechnie znane podzespoły samochodowej elektryki i elektroniki, lecz także zewnętrzne części nadwozi i wyposażenie warsztatów. W tej ostatniej grupie znalazły się innowacyjne testery alternatorów, diagnoskopy i automatyczne stacje do obsługi klimatyzacji.

Automechanika 2014

Obchodzący obecnie swe stulecie Philips jest w zasadzie firmą holenderską, ale ma rozległe i mocne powiązania z całą światową motoryzacją. O jej międzynarodowych technicznych tradycjach świadczy eksponowana na obszernym stoisku wspólna fotografia założyciela przedsiębiorstwa Antona Philipsa z Henrym Fordem. Podejmujący targowych gości Matthias Hagedorn przypomina o takich firmowych wynalazkach jak halogeny i lampy ksenonowe, lecz zwraca uwagę przede wszystkim na dwie tegoroczne nowości, czyli żarówki reflektorów White Vision i X-treme Vision.

Automechanika 2014

Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się wielopoziomowa ekspozycja Grupy Schaeffler i jej znanych marek INA, LuK, FAG i Ruville. Wśród produktów atrakcyjnie prezentowanych w wielu oddzielnych "kącikach zainteresowań" szczególną uwagę zwracały nowości, czyli zestawy naprawcze INA – GearBOX, zawierające wszystkie elementy potrzebne do naprawy 37 najpopularniejszych modeli skrzyń biegów oraz nowa wersja popularnego portalu RepXpert, połączona obecnie z katalogiem TecDoc. Na razie dostępne są wersje angielska i niemiecka, a w połowie 2015 roku pojawi się polska.

Automechanika 2014

Włoska firma Brembo promowała na swym stoisku szereg nowych produktów przeznaczonych na europejski i amerykański rynek wtórny. Zaprezentowała też nowe konstrukcje hamulców używane do fabrycznego montażu samochodów Porsche, w tym tarcze utwardzane promieniami ultrafioletowymi. Do wyobraźni miłośników szybkich samochodów sportowych w nie mniejszym stopniu przemawiały analogiczne produkty Brembo stosowane w modelach takich, jak Aston Martin DB9 i Vanquish, Audi RS4, Cadillac CTS-V, Lamborghini Murcielago, Maserati Quattroporte GTS, Mercedes C63 AMG, Mistubishi Evo X, Nissan GT-R lub Subaru Impreza STI.

Automechanika 2014

Żółte amortyzatory B6 niemieckiej firmy Bilstein dzięki swoim bezspornym technicznym zaletom mają na całym świecie rosnące grono zagorzałych fanów. We Frankfurcie producent ten zaprezentował przede wszystkim udoskonalone wersje swych znanych modeli. Mają one rozszerzony zakres zastosowań i wydłużoną żywotność. Oprócz nich na stoisku zapoznać się było można z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce z serii Damptronic. Nowość też stanowiły prototypowe, akcesoryjne resory powietrzne do BMW 7.

Automechanika 2014

Federal-Mogul to korporacja łącząca w swych strukturach wiele powszechnie znanych motoryzacyjnych marek o starych, chlubnych tradycjach (np. Ferodo, Champion, Beru, Goetze, Payen, Jurid...). Wszystkie po reaktywacji rozwijają się prężnie. Choćby oferta świec zapłonowych Champion została uzupełniona świecami żarowymi oraz pełną gamą filtrów i wycieraczek. Ferodo w zakresie produkcji okładzin ciernych jest obecnie światowym liderem rozwiązań ekologicznych. Za sensacyjną wręcz nowość uznać można opracowane przez inżynierów Federal Mogul pierścienie tłokowe wykonywane z elastomerów.

Automechanika 2014

Gigantyczny robot dominujący ma stoisku włoskiej firmy TEXA symbolizuje nie tylko jej rosnącą rynkową pozycję, lecz także nowoczesność stosowanych w niej produkcyjnych technologii. Swoją wymowę miała również dwupiętrowa ekspozycyjna powierzchnia wynosząca w sumie powierzchni 500 metrów kwadratowych. Dwie prezentowane tu nowości: urządzenie TMD MK3 Pnp oraz specjalne okulary Epson BT-200 otrzymały prestiżową nagrodę Automechanika Innovation Award 2014 w kategoriach "Elektronika i Systemy" oraz "Naprawy i Diagnostyka".

Automechanika 2014

Po konferencji prasowej zorganizowanej na tym stoisku długo jeszcze trwały grupowe dyskusje oraz indywidualne pytania. Johnson Controls – producent akumulatorów marki VARTA zaprezentował we Frankfurcie trzy ich nowe linie oraz zmodernizowaną wersję urządzenia diagnostycznego VSSP 2.1. Akumulatory linii Silver Dynamic AGM i Blue Dynamic EFB są przystosowane do eksploatacji w samochodach osobowych z system start-stop. Trzecia linia Discover obejmuje akumulatory przeznaczone do pojazdów ciężarowych, czyli bardziej odporne na wstrząsy i o zwiększonej pojemności umożliwiającej korzystanie z różnych urządzeń elektrycznych w czasie postoju z wyłączonym silnikiem.

Automechanika 2014

Interesujące nowości zarówno techniczne, jak i biznesowe sprawiły, że na konferencję prasową niemieckiego koncernu motoryzacyjnego ZF dziennikarze stawili się tłumnie. Dla warsztatowców ważne były premierowe prezentacje modułowego amortyzatora Sachs, przeznaczonego na rynek części zamiennych. Zademonstrowano także działanie opracowanego przez ZF uniwersalnego systemu telematycznego Openmatics, nadającego się do zarządzania flotami pojazdów. Zainteresowanie gości zagranicznych, zwłaszcza z naszego regionu, budziła funkcjonująca już w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii koncepcja warsztatu ZF Services [pro] Tech oparta na jego partnerstwie z koncernem.

Automechanika 2014

Chińskie przedsiębiorstwo Launch od 1992 roku dostarcza samodzielnie projektowane i wykonywane profesjonalne wyposażenie warsztatów samochodowych o dobrej jakości przy niskich cenach. Zdobyło już pozytywną rozpoznawalność na rynkach azjatyckich i amerykańskim, od kilku lat stopniowo zyskuje również zaufanie klientów europejskich. Coraz lepszą pozycję tej firmy potwierdza również jej gustowne, umiarkowanie duże i chętnie odwiedzane stoisko na tegorocznej Automechanice.

Automechanika 2014

Automechanika 2014

Automechanika 2014

Razem choć osobno prezentowały się trzy marki globalnego koncernu lakierniczego Axalta Coating Systems. Nowości marki Cromax to: m.in. ultrawydajny energooszczędny lakier bezbarwny CC6700 oraz podkłady nawierzchniowe bez szlifowania NS2602 i NS2607. Spies Hecker przedstawił innowacyjną technologię lakierniczą i zaawansowane zarządzanie kolorami za pomocą oprogramowania Phoenix i spektrofotometru ColorDialog Delta-Scan.

Stoisko marki Standox poświęcono głównie promocji zawodu lakiernika jako profesji przyszłościowej, ale też wymagającej odpowiedniego wykształcenia oraz umiejętności praktycznych, więc zaprezentowano na nim wzorcowe techniki trudnych napraw lakierniczych.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane