strona główna Informacje Castrol dla mechaników
2016-01-07, ostatnia aktualizacja 2016-01-07 05:50

Castrol dla mechaników

Najbardziej atrakcyjne podczas szkoleń w Akademii Castrol są prezentacje z wykorzystaniem ciekłego azotu

Castrol

Najbardziej atrakcyjne podczas szkoleń w Akademii Castrol są prezentacje z wykorzystaniem ciekłego azotu

Wymagania producentów samochodów są dzisiaj tak precyzyjne i zróżnicowane, że mechanicy muszą posiadać obszerną wiedzę o rodzajach olejów i ich poprawnym stosowaniu.

Właściciele i pracownicy warsztatów samochodowych są często najważniejszymi doradcami klienta, jeśli chodzi o dobór oleju. Kierowcy, którzy zazwyczaj nie dysponują wystarczającą wiedzą o olejach, liczą na to, że w warsztacie uzyskają rzetelną informację na temat środków smarnych i właściwego doboru produktu do konkretnego pojazdu. Dlatego warsztaty muszą stawiać na rozwój kompetencji pracowników.

Badania przeprowadzone w ubiegłym roku na zlecenie firmy Castrol wykazały, iż spośród cech personelu klienci cenią przede wszystkim specjalistyczną wiedzę i doświadczenie, a także umiejętność doradzania klientom oraz znajomość nowoczesnych technologii. Liczba odbytych szkoleń, a co za tym idzie – odpowiedni standard obsługi w warsztacie – przekłada się więc bezpośrednio na sukces stacji serwisowej.

Inwestycja w wiedzę

Castrol już od wielu lat inwestuje w wiedzę mechaników, prowadząc dla nich specjalistyczne szkolenia. Ich głównym celem jest przekazywanie informacji nie tylko o konkretnych produktach, lecz przede wszystkim poszerzanie wiedzy o środkach smarnych i najnowszych rozwiązaniach technologicznych. Tego rodzaju bezpłatne zajęcia są przeznaczone głównie dla pracowników warsztatów niezależnych i autoryzowanych. Cieszą się one bardzo dużą popularnością. Mechanicy mają świadomość, że dynamiczny rozwój motoryzacji wymaga ciągłego poszerzania wiedzy. Jeszcze kilka lat temu trzeba było zachęcać pracowników warsztatów do uczestnictwa w szkoleniach, dziś sami poszukują możliwości swego zawodowego rozwoju.

Castrol

Uczestnicy szkoleniowych zajęć firmy Castrol poznają składniki konkretnych olejów, a w praktycznej części kursu samodzielnie komponują olej według podanej receptury

Dokładny temat szkoleniowych spotkań jest każdorazowo dopasowywany do potrzeb odbiorców, aby jak najlepiej spełnić ich oczekiwania. Formuła zajęć umożliwia interakcję, wymianę doświadczeń i opinii na temat środków smarnych oraz produktów Castrol, a także dyskusję o problemach spotykanych w codziennej pracy.

Praktyka czyni mistrza

Najchętniej poruszane na szkoleniach są zwykle kwestie związane z klasyfikacją środków smarnych, a także informacje o wpływie olejów na trwałość układów ograniczających emisję spalin. Zawsze dużym zainteresowaniem cieszy się blok o produktach Castrol. Atutem szkoleń jest mobilne laboratorium, tzw. Castrol LAB, gdzie w widowiskowy sposób (m.in. przy użyciu ciekłego azotu) prezentowane są różnice między olejami. Uczestnicy szkoleń mogą przekonać się, jak olej zachowuje się w silniku czy skrzyni biegów i jaki wpływ na jego własności mają dodatki.

Trenerzy posługują się praktycznymi przykładami, prezentując zniszczone części silnika i objaśniając, do jakich uszkodzeń może dojść między innymi w wyniku niewłaściwego doboru oleju. Uczestnicy mogą też obejrzeć elementy "po przejściach" z silników samochodów rajdowych czy wyścigowych.

Poruszane są też tematy związane z prawem, np. jak postępować w razie kontroli PIH czy Sanepidu, jak zachować się w czasie takiej wizyty, gdzie znaleźć karty produktu czy jak bezpiecznie przechowywać nowe oleje i utylizować stare.

Argumenty dla klientów

Eksperci Castrola starają się dostarczyć mechanikom argumentów do rozmów z klientami i odpowiedzi na nurtujące ich problemy. Na przykład: dlaczego po kilkuset kilometrach przebiegu świeżo wymieniony olej w silniku wysokoprężnym jest czarny? Z jakiego powodu nie wolno stosować oleju przekładniowego wysokiej lepkości, gdy skrzynia biegów hałasuje?

Castrol

Trenerzy prezentują też części silników zniszczone przez źle dobrane oleje

W trakcie szkoleń uczestnicy dowiadują się też, jak niewielki wpływ na koszt użytkowania samochodu ma cena oleju. Poruszana jest także tematyka związana z innymi płynami, np. chłodniczymi, hydraulicznymi czy smarami. Zdarzają się także bloki poświęcone technikom sprzedaży i komunikacji z klientem.

Więcej informacji o szkoleniach organizowanych przez Castrola można znaleźć na stronie internetowej www.warsztat.castrol.pl. Dodatkowo firma wydaje cykliczny newsletter techniczny, dzięki któremu można na bieżąco śledzić nowości technologiczne i kontaktować się z działem technicznym Castrol.



Paweł Mastalerek
Kierownik działu technicznego, Castrol

  • 2016-01-08 20:49

    szkolenia Castrol

    Konrad

    Jestem ciekawy czy te szkolenia to będzie nowa forma gdyż te w ostatnich latach były takie same a byłem na kilku. Forma argumentacji dla sprzedaży dla pracowników POK - pozostawiała wiele do życzenia. Marka jest znana i opiera się tylko na tym nie dając narzędzi do sprzedaży/argumentów. Czas pokaże czy te \"nowe szkolenia\" będą rzeczywiście \"nowe\". Pozdrawiam

    skomentuj


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2