strona główna Biznes Konferencja Inter Cars
2016-01-28, ostatnia aktualizacja 2016-01-28 13:00

Konferencja Inter Cars

Krzysztof Oleksowicz

Inter Cars

Krzysztof Oleksowicz

16 stycznia 2016 roku na Stadionie PGE Narodowym odbyła się konferencja dla klientów Inter Cars z Warszawy. Było to pilotażowe spotkanie zaczynające cały cykl mający na celu zmotywowanie warsztatów do zmiany sposobu prowadzenia biznesu.

Nie bez przyczyny pierwsza konferencja skierowana była do serwisów z rynku warszawskiego. To właśnie w Warszawie istnieje największa konkurencja ze strony ASO, które narzucają pewne standardy obsługi klienta. W Warszawie klient ma nieco zasobniejszy portfel niż ten z innych regionów kraju i przyzwyczajony jest do różnego rodzaju udogodnień.

Inter Cars

Oczywiście dobre niezależne warsztaty niczym nie ustępują pod względem technicznym i jakości wykonywanych usług tym autoryzowanym, inwestują w nowoczesny sprzęt diagnostyczny i szkolą swoich pracowników. Fachowcy z rynku niezależnego nie różnią do osób pracujących w ASO. Gorzej jest jednak ze standardem obsługi klienta, zaczynając od dużych, wygodnych poczekalni, poprzez dostępność samochodów zastępczych, aż po takie szczegóły jak folie kładzione na fotele samochodów i kierownicę. Wszystko to wpływa na odbiór warsztatu przez klientów.

Konferencje rozpoczął Radosław Grześkowiak, Dyrektor ds. Reklamy i Marketingu Inter Cars SA, który zaprosił do zabrania głosu Krzysztofa Oleksowicza, założyciela i członka zarządu firmy. Jego wystąpienie dotyczyło zmian dokonujących się w biznesie motoryzacyjnym oraz roli niezależnego warsztatu samochodowego na przestrzeni ostatnich 25 lat. Krzysztof Oleksowicz swoją opowieść zaczął od lat 80. i zarysował zmiany, które nastąpiły na przestrzeni ćwierćwiecza. W lata 90. doszło do uwolnienia rynku, do Polski trafiły zagraniczne samochody, powstało dużo prywatnych firm dystrybucji części zamiennych i warsztatów. Mimo to rynek był cały czas niezwykle chłonny i przeważał popyt nad podażą. Obecnie jest inaczej: popyt z podażą się wyrównał, a nawet te proporcje się odwróciły. Klient dzięki dostępowi do Internetu ma szerszą informację i potrafi szybko porównać różne oferty. Obecny rynek to rynek klienta i trzeba wiedzieć, jak o niego zadbać, żeby go do siebie przyciągnąć i przy sobie utrzymać.

W branży zostali tylko ci, którzy potrafili się dostosować do zmieniającej się rzeczywistości. Pozostała część konferencji była poświęcona zarówno obecnej sytuacji, jak i przyszłości.

Najpierw głos zabrał Jacek Walkiewicz, jeden z najwybitniejszych polskich szkoleniowców i mówców motywacyjnych. Podczas wystąpienia pokazał on, jak ważne są zmiany, kreowanie odważnej wizji i celu oraz wysoki standard obsługi i relacji z klientem, zwłaszcza w branży warsztatowej.

Inter Cars

Radosław Grześkowiak i Alfred Franke

Następnie wystąpił Alfred Franke, prezes SDCM, który przedstawił raport "Przyszłość niezależnego warsztatu samochodowego w perspektywie zmieniającego się rynku i zmiany oczekiwań konsumentów". Skupił się on głównie na temacie ASO a aftermarket. Zaznaczył, że autoryzowane stacje coraz mocniej angażują się w segment rynku aftermarketowego, ale przewyższają go częstokroć standardem obsługi klienta. To pokazuje, że warsztaty niezależne muszą rozwijać się pod tym względem, badać satysfakcję odbiorców usług i robić wszystko, żeby nie tylko zdobyć nowych klientów, ale też sprawić, aby zostali na dłużej. Dlatego bardzo ważne jest budowanie relacji z klientem i tworzenie dla niego wszelkich udogodnień.

Prezes SDCM zachęcał również uczestników konferencji, żeby poszerzali zakres usług swoich warsztatów. Chodzi o takie rzeczy jak opony, akumulatory czy sprzedaż oleju. Warsztat musi szukać dodatkowych źródeł dochodów opartych na sprzedaży komplementarnej.

Inter Cars

Erwin Wilczyński

Tę część konferencji zamknął Erwin Wilczyński (E-Commerce Product Manager w Motointegrator.pl), którego wystąpienie dotyczyło motoryzacji w Internecie. Prezentacja pokazała, jak zmieniał się świat pod wpływem Internetu i jaki miał i ma on wpływ na prowadzenie biznesu. Obecność w Internecie w dzisiejszych czasach nie jest już wyborem, lecz koniecznością.

Po dużej ilości danych i informacji rynkowych na scenie pojawił się Krzysztof Hołowczyc, który mówił o punktach zwrotnych w swojej karierze i odpowiadał na pytania zadawane przez publiczność. "Hołek" przekazał kilka myśli nawiązujących do idei konferencji: przede wszystkim, żeby nie bać się zmian i dążyć do swoich celów. Na koniec podzielił się z uczestnikami maksymą wszystkich rajdowców: "Jak nie wiesz, co zrobić, dodaj gazu".

Inter Cars

Krzysztof Hołowczyc

Na zakończenie konferencji wystąpił Filip Hryniewicki, dyrektor regionu odpowiedzialny za rynek warszawski. Zapowiedział on projekt Inter Cars SA, którego celem jest wsparcie warsztatów. Po konferencji chętni warsztatowcy mogli zapisać się do udziału w projekcie. W ramach przedsięwzięcia Inter Cars chce udostępnić klientom szereg narzędzi, które mają pomóc w dostosowaniu biznesu do bieżących potrzeb i wymagań rynku.



 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2