strona główna Wydarzenia Polscy inżynierowie na kongresie Tank Tech 2009
2009-12-19, ostatnia aktualizacja 2009-12-19 03:50

Polscy inżynierowie na kongresie Tank Tech 2009

Centrum Techniczne Delphi w Krakowie

Fot. Delphi

Centrum Techniczne Delphi w Krakowie

W listopadzie na zorganizowanej w niemieckim kurorcie Bad Gögging siódmej edycji Kongresu Tank Tech firma Delphi prezentowała prace inżynierów Centrum Technicznego w Krakowie.

Podczas spotkania przedstawiono referat „Strategie kontroli emisji węglowodorów lotnych, przeznaczone dla hybrydowych układów napędowych”, napisany wspólnie przez Andrzeja Kalinę oraz Jana Jasińskiego – leaderów zespołu inżynierskiego działu produktów służących do kontroli emisji węglowodorów lotnych. Polscy inżynierowie z Delphi przedstawili w nim zagadnienia związane z systemami kontroli emisji oparów węglowodorowych w tradycyjnych i ciśnieniowych układach paliwowych, w aspekcie ich bezpieczeństwa, wytrzymałości i niezawodności.

Rozwiązania zaprezentowane przez Delphi obejmują zaawansowane, zintegrowane systemy kontroli emisji węglowodorów lotnych, przeznaczone dla pojazdów hybrydowych, w tym dla częściowo spełniających warunek zerowej emisji (PZEV). Są to: pochłaniacze par paliw, moduły pochłaniaczy i desorbery termiczne, przeznaczone dla zintegrowanych i niezintegrowanych systemów paliwowych. Te nowe technologie i rozwiązania techniczne w przyszłości umożliwią spełnienie norm emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów hybrydowych wyposażonych w spalinowo-elektryczne źródła napędu. Będzie to wymagało ograniczenia emisji lotnych węglowodorów (oparów benzyny), uwalniających się z systemu paliwowego zarówno podczas jazdy i postoju, jak i napełniania zbiornika paliwem. Dla ochrony środowiska naturalnego i czystości powietrza opary są okresowo przechowywane w pochłaniaczach z węglem aktywnym, a następnie spalane w silniku podczas jego pracy. Dążąc do zredukowania ilości emitowanego CO2 i poprawienia ekonomiki spalania w pojazdach hybrydowych, ogranicza się czas pracy silnika spalinowego, co stwarza nowe wymagania techniczne dla układów kontroli emisji węglowodorów lotnych i symuluje wprowadzanie nowych rozwiązań technicznych.

Oferowane przez Delphi rozwiązania pochłaniaczy pozwalają spełniać najostrzejsze światowe normy i upraszczać konstrukcje układów zasilania Oferowane przez Delphi rozwiązania pochłaniaczy pozwalają spełniać najostrzejsze światowe normy i upraszczać konstrukcje układów zasilania
Oferowane przez Delphi rozwiązania pochłaniaczy pozwalają spełniać najostrzejsze światowe normy
i upraszczać konstrukcje układów zasilania

Moduły pochłaniaczy par paliw Delphi, przeznaczone do pojazdów hybrydowych, zostały tak zaprojektowane, by pomagały producentom samochodów spełnić najostrzejsze światowe normy emisji (LEV II i LEV III; PZEV) przy jednoczesnej optymalizacji ekonomiki spalania. Moduły składają się z wysoko wydajnych pochłaniaczy par paliw, trwałego, elektrycznie zasilanego desorbera termicznego i zaawansowanego technologicznie sterownika elektronicznego. Tradycyjne pochłaniacze działają przy regularnych cyklach oczyszczania. Opracowane przez Delphi hybrydowe moduły zapewniają wyższą skuteczność regeneracji pochłaniaczy, dostosowaną optymalnie do różnych trybów pracy silnika spalinowego. Innowacyjne rozwiązanie Delphi umożliwia też uproszczenie konstrukcji układu paliwowego i obniżenie kosztów jego montażu. Zbędne stają się przy nim wysokociśnieniowe, stalowe zbiorniki systemów PZEV, ponieważ mogą być one zastępowane analogicznymi produktami z tworzyw sztucznych, co zmniejsza ogólny koszt produkcji samochodu.

Kongresy Tank Tech należą do najważniejszych w Europie spotkań ekspertów i firm zainteresowanych problemem systemów paliwowych. Pierwszy z nich odbył się w roku 1995. Ich celem jest wymiana informacji na temat obecnie stosowanych technologii, wymagań dotyczących ochrony środowiska oraz obowiązujących dyrektyw ekologicznych.

Delphi jest wiodącym, globalnym dostawcą układów elektronicznych i technologii przeznaczonych dla samochodów oraz pojazdów użytkowych i specjalnych. Zatrudnia ponad 100 tysięcy pracowników, w 270 zakładach i 24 centrach techno- logicznych, zlokalizowanych w 32 krajach świata. Spośród kilkuset pracowników ośrodka badawczo-rozwojowego Delphi w Krakowie, jedna z grup inżynierów zajmuje się badaniami, projektowaniem, rozwojem i wdrażaniem systemów kontroli emisji węglowodorów lotnych w pojazdach samochodowych, opracowując rozwiązania dla wszystkich regionów świata, w tym też dla najbardziej wymagającego rynku kalifornijskiego.

Tagi

Delphi  Kongres  Tank Tech 


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2