strona główna Aktualności Silnik demonstracyjny firmy SKF
2017-08-17, ostatnia aktualizacja 2017-08-17 13:26

Silnik demonstracyjny firmy SKF

Fot. SKF

Fot. SKF

Silnik V6 ESL ma sześć cylindrów, 211 KM mocy oraz jeden pasek rozrządu długości trzech metrów. Z ostatniego powodu eksperci firmy SKF wybrali tę jednostkę do demonstrowania pracy układu rozrządu.

Jednostka napędowa V6 ESL została opracowana wspólnie przez firmę Renault i koncern PSA w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku. Francuskie V6 napędzało zarówno konwencjonalne modele samochodów (takie jak Renault Safrane i Espace, Citroeny C5 i C6 oraz Peugeoty 406, 407, 605 i 807), jak i unikatowe pojazdy Renault Avantime czy Clio V6.

Silnik wyróżnia nie tylko rekordowo długi pasek rozrządu, który z technicznego punktu widzenia poza długością nie różni się od innych pasków. Łącznie pasek rozrządu i pasek napędu osprzętu obiegają aż 15 ułożyskowanych elementów: koła pasowe wałków rozrządu, rolki prowadzące oraz napinające, pompę wody, alternator oraz kompresor klimatyzacji. Jednostka napędowa jest całkowicie aluminiowa, włącznie z głowicami i podporami wału korbowego.

Osadzony na specjalnej ramie silnik V6 ESL został zaprezentowany po raz pierwszy w czasie wystawy ProfiAuto Show w czerwcu 2017 roku.

Tagi

SKF  Rozrząd 


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2