strona główna Motoryzacja dziś Syntetyki królują!
2018-05-30, ostatnia aktualizacja 2018-05-30 06:01

Śniadanie prasowe firmy Shell Polska

Syntetyki królują!

Na konferencję zaproszono dziennikarzy zajmujących się problematyką motoryzacyjną w polskich mediach ogólnych i branżowych

Shell

Na konferencję zaproszono dziennikarzy zajmujących się problematyką motoryzacyjną w polskich mediach ogólnych i branżowych

Taką opinię o aktualnej sytuacji na polskim rynku olejowym wyrazili zgodnie wszyscy prelegenci występujący 16 maja 2018 r. w trakcie Śniadania prasowego zorganizowanego przez firmę Shell Polska w Warszawie.

W spotkaniu tym wzięli udział: dr Tomasz Sobierajski z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, prezentujący wyniki badania "Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą", oraz Justyna Goraj, Łukasz Radzymiński, Cezary Wyszecki i Robert Gałkowski, występujący w imieniu Działu Olejów Shell Polska.

Podstawą formułowanych ocen były przede wszystkim dane raportu rocznego "Przemysł i handel naftowy 2017", opracowanego przez ekspertów Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Zgodnie z tym dokumentem w 2017 r. sprzedano w Polsce 226 896 ton olejów smarowych, co oznacza wzrost o 1,62% w porównaniu z poprzednim rokiem. Oleje silnikowe dla motoryzacji stanowią obecnie 47,51% wszystkich sprzedawanych w Polsce olejów smarowych, ze znaczącym udziałem olejów dla samochodów osobowych na poziomie 58%, czyli o 11 punktów procentowych więcej niż w 2007 roku.

Oleje syntetyczne napędzają rynek

Największy udział na rynku olejów silnikowych do samochodów osobowych i największą dynamikę wzrostu odnotowały oleje syntetyczne. W ostatnich dziesięciu latach ich udział w rynku wzrósł z 5,5% w 2007 do 16,29% w 2017 roku. Trend ten potwierdza badanie "Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą", przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Dowodzi ono, iż polscy kierowcy najczęściej wybierają właśnie oleje syntetyczne.

Nowe auto = olej syntetyczny

Mimo że import używanych aut i średni wiek samochodów w Polsce jest nadal dość wysoki, to co roku przybywa u nas kilkaset tysięcy nowoczesnych pojazdów. W 2017 roku Polacy zarejestrowali 486 352 nowych aut, czyli o ponad 70 000 więcej niż w 2016 roku. Daje to wzrost niemal o 17%. W związku z tym rośnie popyt na syntetyczne oleje silnikowe, które spełniają coraz wyższe wymagania stawiane przez producentów silników.

Rosnącą popularnością cieszą się produkty o niskich lepkościach 0W-30 oraz powszechnie stosowane oleje 5W-30. Poprawiają one wydajność i żywotność elementów silnika oraz obniżają zużycie paliwa. Dlatego producenci nowoczesnych silników wymagają stosowania właśnie takich olejów. W efekcie intensywnie rośnie rynek syntetycznych olejów silnikowych o niskich lepkościach, a spada udział olejów mineralnych.

Struktura polskiego rynku olejów silnikowych w odniesieniu do samochodów osobowych

Produkty 0W jeszcze lepiej chronią silnik przy rozruchu oraz częstym włączaniu i wyłączaniu silnika, zwłaszcza podczas jazdy w warunkach miejskich. Jeśli dodatkowo posiadają wartość lepkości letniej 30 (np. 0W-30), doskonale chronią silnik w każdych warunkach. Prognozuje się, że już wkrótce będą stosowane oleje 0W-16.

Technologia wyznacza trendy

Zrównoważony rozwój w produkcji samochodów oraz coraz bardziej złożone i zaawansowane modele silników wymagają odpowiednich olejów, które zapewnią nie tylko optymalną ochronę, ale także maksymalną wydajność.

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

Jest to doskonały przykład syntetycznego oleju silnikowego o niskiej lepkości i równocześnie rynkowa nowość firmy Shell. To produkt wielosezonowy, posiadający cechy zarówno oleju zimowego, jak i letniego. W niskich temperaturach zachowuje doskonałe właściwości przepływowe, co ma duże znaczenie dla rozruchu silnika w zimne dni i w ruchu miejskim, natomiast w dniach gorących lepkość letnia 30 (powszechna dla 90% olejów syntetycznych) skutecznie chroni silnik w trudnych warunkach, kiedy olej osiągnie najwyższe temperatury pracy. Dzięki unikatowej technologii produkcji bazy olejowej, która redukuje utlenianie oleju i chroni wszystkie części silnika, olej Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 ustanawia nowy standard jakości.

Oleje Shell Helix Ultra powstają w technologii Shell PurePlus, opracowanej na podstawie 3500 patentów, w której syntetyczna baza olejowa, zamiast z ropy naftowej, jest uzyskiwana z gazu ziemnego. Środki smarne oparte na takich olejach bazowych są pozbawione praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej. Dzięki temu pomagają zachować optymalną czystość jednostki napędowej, zbliżoną do fabrycznej.

Osiągnięcia produkcyjne

W 2016 roku Shell miał 11% udziału w globalnym rynku ze sprzedażą na poziomie 4 400 kiloton olejów silnikowych i środków smarnych. Stanowi to równowartość 5 miliardów litrów produktów. Nieprzerwanie od 11 lat koncern zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie. Firma posiada trzy główne centra badawczo-rozwojowe: w Hamburgu, Szanghaju i Houston oraz stale współpracuje z wiodącymi producentami silników i samochodów.

Graficzna ilustracja fragmentu badań "Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą", omówionych na warszawskim spotkaniu przez dra Tomasza Sobierajskiego

Zobacz także: www.e-autonaprawa.pl/artykuly/8869/drogowa-dzungla-czyli-polak-za-kierownica.html



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane