Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych powołany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wspiera firmy w zagranicznej ekspansji.
Aktywność SDCM od kilkunastu lat koncentrowała się głównie na tym, aby zabezpieczyć przyszły rozwój sektora motoryzacyjnego, czyli aby dbać o polskie i europejskie regulacje prawne. Działania te nadal stanowią trzon prac stowarzyszenia, jednak rozszerzyło ono aktywność o bardziej doraźne cele i skierowało swoją uwagę na biznesowe wsparcie producentów z Polski (m.in. w rozwijaniu eksportu).
W ramach SDCM utworzony został zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych, którego zadaniem jest wspieranie producentów w kontaktach z zagranicznymi strukturami handlowymi. Polscy wytwórcy dzięki powstaniu zespołu ambasadorów zyskali szansę, aby skuteczniej zaistnieć na europejskich rynkach.
SDCM utrzymuje kontakt z centralami międzynarodowych grup zakupowych. Stowarzyszenie ma zatem okazję do zbudowania kontaktów wspierając producentów z Polski w całej Europie.
Polskie firmy już obecnie osiągają sukcesy za granicą: ponad 50% produkcji krajowej jest eksportowana do innych państw. Towary kupowane w Polsce przez największych dystrybutorów części stanowią dziś ponad 45% obrotu tych firm. Przykładowo, kontrakt z Groupauto Polska spowodował tak duży wzrost zapotrzebowania na produkcję części motoryzacyjnych, że producenci mają wręcz trudności z realizacją zamówień.
Więcej informacji: [email protected]
0 komentarzy dodaj komentarz