strona główna Aktualności Najmniej i najbardziej awaryjne samochody
2018-08-08, ostatnia aktualizacja 2018-08-08 15:05

Najmniej i najbardziej awaryjne samochody

Fot. ProfiAuto

Fot. ProfiAuto

ProfiAuto publikuje trzecią część rankingu pojazdów. Najbardziej awaryjne samochody w Polsce to Renault Scénic III i Renault Mégane III.

Oba modele pochodzą z tej samej grupy cenowej (ok. 20–30 tys. zł), co zdobywca tytułu najmniej awaryjnego pojazdu. Jest nim Honda Civic VIII – wynika z "Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników".

Zestawienie przygotowane przez sieć ProfiAuto to pierwsza tego typu niezależna klasyfikacja w Polsce. Ranking zawiera ocenę poszczególnych modeli w skali od 1 do 6. Jest ona średnią wyliczaną na podstawie ocen cząstkowych, jakie mechanicy przyznawali czterem kluczowym podzespołom: karoserii, elektryce, napędowi oraz zawieszeniu.

Układając ranking wzięto pod uwagę trzy grupy cenowe. Premiera zestawienia dotyczącego modeli o wartości do 10 tys. zł miała miejsce w czerwcu. W lipcu opublikowano dane dotyczące pojazdów wartych około 10–20 tysięcy zł. Obecnie oceniono grupę aut w cenach od 20 do 30 tys. zł.

Kierowcy, którzy mogą przeznaczyć na pojazd ok. 20–30 tysięcy złotych, powinni w pierwszej kolejności rozważyć zakup Hondy Civic VIII. Jest ona bezapelacyjnym zwycięzcą rankingu (z ogólną notą 4,9). Tuż za nią plasują się Audi A6 III (C6), Nissan Qashqai I oraz Volkswagen Golf VI (wszystkie ze średnią ocen 4,7). Bardzo dobrze wypadły również Audi A3 8P i Toyota Yaris III, ocenione na 4,6. Powody do obaw mogą mieć za to nabywcy popularnych modeli marki Renault. Scénic III i Mégane III zamykają zestawienie w tej grupie cenowej (ze słabą notą 3,5). Niewiele lepszy od nich okazał się Ford Mondeo IV, oceniony przez polskich mechaników na 3,6.

Samochody z trzeciej grupy cenowej okazują się najbardziej awaryjne pod względem elektryki i zawieszenia, natomiast ich najmocniejszą stroną jest karoseria. Najsłabiej, jeśli chodzi o elektrykę, został oceniony Renault Scénic III (nota 2,6). Badani podkreślali, że ten podzespół w całości jest słabą stroną modelu. Zdobywcą najniższej noty za zawieszenie (3,5) jest Renault Mégane III. W tym przypadku jako najczęstsze awarie wymieniano zużycie elementów wahaczy oraz luzy w zawieszeniu tylnych kół. Ten sam model okazał się najsłabszy w trzeciej grupie cenowej pod względem napędu (nota 3,5), ze wskazaniem na częste wycieki oleju, awarie turbosprężarki oraz awarie tylnych hamulców. Jeśli chodzi o karoserię, mechanicy najczęściej wskazywali na problemy z rdzą w Fordzie Mondeo IV. Na przeciwnym biegunie znalazły się: Audi A3 8P (5,1 za karoserię), Honda Civic VIII (5 za elektrykę oraz 5,2 za napęd), a także Toyota Yaris III (4,8 za zawieszenie).

Dwójka najgorzej ocenionych samochodów w trzeciej grupie cenowej to zarazem najbardziej awaryjne modele w całym zestawieniu. Na trzecim miejscu od końca uplasowały się: Ford Mondeo IV oraz Ford Mondeo MK3 (z drugiej grupy cenowej). Z kolei najmniej awaryjne pojazdy to Honda Civic VIII (trzecia grupa cenowa), Toyota Yaris II (druga grupa cenowa) oraz Audi A4 B5 (pierwsza grupa cenowa). Wynika z tego, że najmniej awaryjne samochody są niekoniecznie najdroższe, a kupując droższy pojazd można czasem spodziewać się, że to dopiero początek wydatków.

Najwyższa przyznana w rankingu ocena cząstkowa to 5,3 za karoserię dla Audi A4 (B6 i B7). Pojazd ten w ogólnej klasyfikacji zajął dopiero siódme miejsce. Najniższa cząstkowa ocena (2,6 za elektrykę) przypadła modelowi Renault Scénic III.

Szczegółowe wyniki badania można znaleźć na stronie www.profiauto.pl/raport.

Tagi

ProfiAuto 

  • 2018-08-14 00:50

    ściema

    Mircip

    Ale rzetelność... Mam megane i śmiga jak szalona. I co teraz "mechanicy"?

    skomentuj

  • 2018-08-14 12:18

    tak

    misaj

    Ja mam corollę z 2009 i się nawet nie załapała, a powinna bo poważnych problemów z nią żadnych nie mam. Taki to ranking...

    skomentuj



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane