strona główna Aktualności Ranking awaryjności pojazdów
2019-04-16, ostatnia aktualizacja 2019-04-16 11:59

Ranking awaryjności pojazdów

Fot. ProfiAuto

Fot. ProfiAuto

Na 4 w sześciostopniowej skali polscy mechanicy ocenili stan układów elektrycznych w samochodach jeżdżących po naszych drogach. Jest to kolejne zestawienie przygotowane na podstawie „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników” opracowanego przez markę ProfiAuto.

Najlepsze oceny otrzymały auta niemieckich i japońskich marek – Toyota Yaris II, Honda Civic VIII i Audi A4 (B5), a najgorsze francuskich – m.in. Renault Scénic III i Peugeot 307. Samochody niemieckie i japońskie po połowie podzieliły miejsca w pierwszej dziesiątce. Znalazły się wśród nich auta ze wszystkich grup cenowych uwzględnionych w rankingu: w przedziałach od 20 do 30 tysięcy złotych, od 10 do 20 tysięcy, oraz te z najniższej półki cenowej (do 10 tysięcy złotych). Wśród najgorzej ocenianych samochodów ok. 80% stanowią auta francuskie, również ze wszystkich grup cenowych.

Wśród samochodów o wartości do około 10 tysięcy złotych mechanicy najwyższą ocenę (5) wystawili Audi A4 (B5). W tym modelu stwierdzono najmniej awarii lub nie zgłaszano ich wcale. Najniższą notę (2,7) uzyskały dwa modele Renault: Laguna II i Mégane II. W obu zwracano uwagę przede wszystkim na awarie sterowników UPC/BSI, czujników ciśnienia w oponach, cewek zapłonowych, a także szereg usterek związanych z lampami, zamkami, blokadą kierownicy czy szybami.

W przedziale od 10 do 20 tysięcy złotych najlepiej wypadła Toyota Yaris II (5,0), która uzyskała jednocześnie najwyższą ocenę układów elektrycznych w całym rankingu (razem z Hondą Civic VIII z wyższej grupy cenowej). W tym modelu mechanicy nie stwierdzali praktycznie żadnych usterek. Najgorzej wypadł Peugeot 307 (2,7). Jego elektryka została oceniona jako słaba przez mechaników, a także przez kierowców skarżących się na konieczność częstych wizyt w warsztacie w celu usunięcia jakiegoś problemu. Do najczęstszych należały awarie cewki zapłonowej, nieszczelne zabezpieczenia przewodów i wilgoć wewnątrz układów oraz szereg ogólnych, często powtarzających się usterek, jak np. awarie czujników.

W grupie cenowej od 20 do 30 tysięcy złotych najlepszy wynik (5,0) uzyskała Honda Civic VIII jako model, w którym mechanicy mieli najmniej zgłoszeń dotyczących układów elektrycznych. Nie oznacza to jednak, że w tym aucie awarie zupełnie nie występują. Wśród usterek typowych zgłaszano uszkodzenia ekranu prędkościomierza. Przegranym zestawienia jest Renault Scénic III (2,6), który jednocześnie jest modelem najgorzej ocenionym pod względem elektryki w całym „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”.

Badanie przeprowadzono metodą CATI wśród 1300 polskich mechaników od lipca do sierpnia 2017 r.

Tagi

Badanie  ProfiAuto 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane