strona główna Biznes Sieć Q-Service Castrol wystartowała
2019-07-10, ostatnia aktualizacja 2019-07-10 06:00

Sieć Q-Service Castrol wystartowała

Fot. Archiwum

Fot. Archiwum

26 czerwca Inter Cars na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej w warszawskim warsztacie Centrum Serwisowe Saska Kępa poinformował o strategicznym partnerstwie z firmą Castrol. Zaprezentowano też nową identyfikację wizualną dla współpracujących z Inter Cars warsztatów zrzeszonych w sieci Q-Service.

Od połowy 2019 roku istniejąca od ponad 20 lat sieć Q-Service rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii. Dzięki podpisaniu strategicznego porozumienia pomiędzy firmami Inter Cars i Castrol sieć serwisów Q-Service nie tylko będzie korzystać na szerszą skalę z olejów i środków smarnych Castrola, ale również zyska całkowicie nową czytelną identyfikację wizualną i nową nazwę – Q-Service Castrol. W ten sposób sieć licząca blisko 1000 porozrzucanych po całej Polsce warsztatów samochodowych wyróżniać się będzie jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie logotypów i zunifikowanym sposobem oznaczania oferowanych usług warsztatowych.

Według niezależnych badań, Castrol to marka olejów, która jest najbardziej rozpoznawana w Polsce. Wspólnie od wielu lat realizujemy ciekawe i przełomowe projekty. Nawiązanie tej współpracy to ogromne wsparcie dla naszych warsztatów w budowaniu profesjonalnego wizerunku niezależnych warsztatów sieciowych. W tym momencie razem stworzyliśmy najlepszą ofertę dla właścicieli serwisów i to z myślą o nich zamierzamy kontynuować ekspansję w celu dalszej dominacji rynku – powiedział Wojciech Twaróg, członek zarządu firmy Inter Cars.

W trakcie piętnastoletniej współpracy z Inter Cars zrealizowaliśmy kilka naprawdę imponujących projektów. Teraz przyszła pora na kolejne wyzwanie, czyli budowę wspólnej sieci. Ten projekt to niezwykle ważny krok wychodzący znacznie poza sprzedaż olejów. Połączenie marki Castrol, będącej liderem na rynku środków smarnych w Polsce, z doświadczeniem Inter Cars na rynku niezależnych warsztatów z pewnością przyniesie wymierne korzyści dla właścicieli serwisów – dodaje Leszek Radzikowski, dyrektor ds. dystrybucji Castrol na Europę Centralną i Wschodnią.

Nowa wizualizacja

Jak podkreślono podczas warszawskiej prezentacji, nowe logo to ewolucja dotychczasowego wzornictwa elementów graficznych. Odświeżony design obejmuje połączenie niebiesko-zielonych barw odpowiadających stylistyce emblematów sieci Q-Serwis i kolorów Castrola. Zabieg ten, na co zwróciła szczególną uwagę Marta Ciesielska, menadżerka odpowiedzialna za nowy projekt Q-Service Castrol, jasno wskazuje, że mamy tu do czynienia z marką konsumencką nastawioną na jakość i profesjonalizm.

Jestem przekonana, że nowa wersja logo przypadnie do gustu zarówno właścicielom warsztatów, jak i ich klientom. Jest ona konsekwencją bardzo długiego i żmudnego okresu, którego zwieńczeniem jest podpisanie umowy o strategicznym partnerstwie. Przyszła pora, aby to, co dotychczas udało się nam zrealizować, przekuć na korzyść dla naszych partnerów biznesowych – powiedziała do zgromadzonych na konferencji dziennikarzy Marta Ciesielska.

Z punku widzenia klienta, najważniejszą zmianą jest nowy wygląd samego obiektu, w którym zlokalizowano warsztat. Przede wszystkim zastosowano czytelną stylistykę piktogramów, które klarownie tłumaczą kierowcom, jakie usługi świadczy firma. We wszystkich warsztatach zrzeszonych w sieci przewidziano wykonywanie usług związanych z ogumieniem, akumulatorami, klimatyzacją i wymianą oleju. Oczywiście podstawą są usługi mechaniczne, w tym te, w których specjalizuje się dana firma – np. naprawa wałów, chłodnic czy skrzyń biegów.

Dodatkowo zadbano o jednorodną stylistykę widocznych z ulicy standów, pomieszczeń biura obsługi klienta, a nawet o jednorodne, identyczne uniformy, którymi będą się wyróżniać wszystkie warsztaty Q-Service Castrol w całym kraju.

Co ciekawe, w ślad za tymi zmianami Inter Cars przewidział dla swoich partnerów dodatkowe korzyści. Serwisy uzyskają dostęp do rozwiązań biznesowych wspierających rozwój warsztatu, a także najnowszej wiedzy i technologii. Jak dowiedzieliśmy się na konferencji, na zmianę identyfikacji wizualnej zrzeszonych w sieci wszystkich polskich warsztatów, podniesienie jakości i ewentualne rozszerzenie oferty o zakres usług, które nie były do tej pory świadczone, przewidziano pięć lat.

Marcin Bieńkowski

W uroczystości przecięcia wstęgi wzięli udział: (od lewej) pani Heike van de Kerkhof – prezes firmy Castrol na Europę, Krzysztof Karpowicz; – ambasador Q-Service Castrol i właściciel Centrum Serwisowego Saska Kępa oraz Maciej Oleksowicz – prezes Inter Cars

Mobilne centrum szkoleniowe Show Car, w którym odbyły się okolicznościowe wystąpienia przedstawicieli obu firm, zaparkowane zostało na terenie warszawskiego warsztatu

Coraz więcej właścicieli warsztatów chce się zrzeszać, a ci, którzy już należą do sieci, są zadowoleni z obecności w jej strukturach. Pozwala im to skupić się na swojej pracy, czyli naprawie samochodów

Q-Service Castrol Centrum Serwisowe Saska Kępa jest czynne 7 dni w tygodniu, bo w niedziele także klientów nie brakuje



Wasi dostawcy

Polecane