Firma Denso rozszerzyła program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 35 nowych czujników temperatury odprowadzanych spalin (EGT), które mają łącznie 1420 dodatkowych zastosowań i zastępują 187 numerów części OE.
Nowe czujniki EGT mają zastosowanie w ponad 36 milionach pojazdów, m.in. marek Audi, Seat, Skoda, Mercedes-Benz, Volvo i VW. Informacje o nowych częściach są już dostępne w e-katalogu Denso i w katalogu TecDoc.
Czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT)
Różne rodzaje czujników w układzie sterowania silnikiem (EMS) wykrywają stan działania silnika i przekazują te informacje do modułu ECU silnika, który z kolei steruje różnymi typami siłowników elektrycznych, by silnik działał z optymalnymi parametrami. Czujnik EGT - który znajduje się przed katalizatorem utleniającym (DOC) i/lub przed filtrem cząstek stałych (DPF) - wykrywa temperaturę odprowadzanych spalin i przesyła tę informację w postaci sygnału do modułu ECU, w celu sterowania pracą silnika i skutecznego zmniejszania emisji.
Ze względu na udoskonalone wykrywanie temperatury przez czujnik EGT, wielkość wtrysku paliwa koniecznego do spalenia cząstek oraz ilość cząstek stałych w filtrze DPF jest dokładnie oszacowana - dzięki czemu skuteczniej przebiega proces „wypalania” filtra DPF. W rezultacie emitowane są czystsze spaliny, zmniejsza się również zużycie paliwa wykorzystywanego w procesie „regeneracji” filtra DPF. Co więcej, kontrolowana jest także temperatura katalizatora, dzięki czemu nie ulega on przegrzaniu i nadmiernemu zużyciu.
Więcej informacji o częściach Denso do systemów sterowania silnikiem (EMS) można znaleźć na stronie www.denso-am.eu/pl.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz