strona główna Wydarzenia SDCM o niezależnych serwisach
2011-07-20, ostatnia aktualizacja 2011-07-20 09:21

SDCM o niezależnych serwisach

SDCM

SDCM

Od 1 czerwca ubiegłego roku na terenie Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010 (tzw. nowe GVO), zgodnie z którym nabywca nowego samochodu może zlecać jego okresowe przeglądy warsztatom niezależnym bez utraty gwarancji. Poza tym w pojeździe na gwarancji wolno stosować części produkowane przez niezależnych dostawców – zazwyczaj znacznie tańsze niż te oznaczone znakiem firmowym producenta auta. Jest to znaczne udogodnienie dla kierowców i choć trzeba pamiętać, że wynikające z gwarancji bezpłatne naprawy nadal przeprowadza się wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi, to przeglądy okresowe albo wymiana elementów eksploatacyjnych mogą być wykonywane w dowolnym miejscu.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) podkreśla, że cena roboczogodziny mechanika w autoryzowanej stacji jest dwukrotnie wyższa niż w warsztacie niezależnym, a robocizna stanowi ponad 50 procent wartości całej naprawy – nowe GVO jest więc korzystne dla klientów również z powodu obniżenia kosztów ludzkich. 

SDCM przypomina jednak, że oszczędzać trzeba rozsądnie: warto starannie wybrać warsztat, któremu powierzy się pojazd, a najlepiej jest korzystać z usług serwisów polecanych przez znajomych albo odwiedzać usługodawców działających pod marką producenta lub dystrybutora części (takiego jak Bosch Car Service, Q-Service, AD Serwis albo Eurowarsztat). Zarządcy tych sieci dbają o jakość napraw i używanych części. Spośród 17,5 tysiąca niezależnych warsztatów do sieci należą około 4 tysiące. Oczywiście nie powinno się dyskredytować pozostałych warsztatów. Często świadczą one usługi wysokiej jakości, a nie mogą być przyjęte do sieci na przykład ze względu na brak wydzielonego biura obsługi klienta – zaznacza równocześnie SDCM.

Aby po skorzystaniu z usług warsztatów niezależnych nie obawiać się utraty gwarancji wystarczy poprosić o formularz zawierający spis wykonanych czynności. Wraz z fakturą i pieczątką w książce gwarancyjnej pojazdu stanowi on dowód, że przegląd wykonano zachowując obowiązujące standardy. Producent samochodu (gwarant) nie może odmówić uznania takiego przeglądu, a w razie konfliktu to do niego będzie należało udowodnienie, że  niewłaściwie wykonano czynności serwisowe.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2