strona główna Biznes Jak zarobić na sprzedaży akumulatorów?
2015-10-21, ostatnia aktualizacja 2015-10-21 06:02

Jak zarobić na sprzedaży akumulatorów?

Fot. Inter Cars

Fot. Inter Cars

Statystyki pokazują, że warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują dzięki temu od 1 do 2% dodatkowych klientów rocznie.

Jednak pomimo korzystnych trendów dla branży, dalej ponad 60% kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę zużytych akumulatorów. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji. Przede wszystkim warsztat nie jest uważany przez klientów za właściwe miejsce takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej, w której supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Ich klienci wiedzą zatem, gdzie zwrócić się w razie problemów. Następnym powodem popularności metody "zrób to sam" jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych modelach samochodów. Jednak z roku na rok nieprofesjonalna wymiana staje się coraz trudniejsza.

Czy wymiana akumulatora opłaca się warsztatom?

W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż 1/2 godziny. Na zysk warsztatu z takiej operacji składają się trzy elementy:

  • różnica pomiędzy ceną zakupu i ceną ofertową dla klienta, przy czym zwykle cena oferowana jest niższa od ceny detalicznej w placówkach handlowych;
  • koszt usługi kalkulowany zwykle na poziomie 30–50 złotych;
  • wartość złomu akumulatorowego wynosząca w przypadku samochodu osobowego 40–50 złotych za sztukę (prawie wszyscy klienci zostawiają stary akumulator w miejscu wymiany).

Poza tym wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż takich dodatkowych usług, jak: kontrola układu ładowania, wymiana płynów eksploatacyjnych lub serwis klimatyzacji.

Każdy warsztat powinien samodzielnie dokonać kalkulacji opłacalności wymiany akumulatorów z uwzględnieniem lokalnych realiów. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100–130 złotych.

Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów?

A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów w warsztacie:

1) oznakowanie warsztatu zewnętrznym banerem "AKUMULATORY",

2) wykonywanie bezpłatnych testów akumulatorów wszystkim klientom warsztatu (wyniki powinny być potwierdzone wydrukiem z testera i zawieszką bądź naklejką na akumulatorze),

3) eksponowanie kilku różnych akumulatorów w pomieszczeniu recepcyjnym usługowej firmy, by zwracały uwagę wielu jej klientów.

Warto też wiedzieć

Inter Cars SA jest organizatorem Profesjonalnych Serwisów Akumulatorowych. To inicjatywa wspierająca wymianę akumulatorów w warsztatach. Uczestnicy przedsięwzięcia mogą liczyć na samodzielne rozpatrywanie reklamacji, promocję na www.motointegrator.pl, szkolenia i oznakowanie zewnętrzne.

akumulatory

Darmowy Test Akumulatora – to inicjatywa zachęcająca kierowców do wizyt w warsztatach. Celem jest zwiększenie warsztatowej sprzedaży akumulatorów. Patronem akcji jest www.motointegrator.pl.



Janusz Druchliński
Ekspert rynku akumulatorów, Inter Cars SA


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2