strona główna Aktualności Opony ciężarowe Yokohamy
2017-06-21, ostatnia aktualizacja 2017-06-21 11:22

Opony ciężarowe Yokohamy

Fot. Yokohama

Fot. Yokohama

W pojazdach ciężarowych opony odpowiadają za zużycie 30% paliwa. Od ich właściwości, zastosowanych technologii produkcji i warunków użytkowania zależy, czy wartość ta będzie jak najniższa.

Japońska firma Yokohama wykorzystuje w produkcji opon ciężarowych technologię BluEarth. Jej elementem jest skład mieszanki gumy, w której oprócz polimeru i drobnej krzemionki wykorzystano olejek ze skórki pomarańczy. Zastosowanie technologii BluEarth zmniejsza opór toczenia opony o 20% w porównaniu z tradycyjną mieszanką.

Pierwszą oponą ciężarową, w której wykorzystano opisaną technologię, jest nowy model dalekobieżny BluEarth 110L. Ogumienie, dostępne w Polsce od 2017 roku, przeznaczone jest na oś kierowaną pojazdów ciężarowych poruszających się po autostradach. Opona BluEarth spełnia wymagania osi prowadzących, które często są poddawane licznym, zmiennym naciskom, zapewniając bardzo dobrą przyczepność pojazdu, skracając drogę hamowania i zwiększając sterowalność, także na mokrej drodze.

W modelu 110L japońscy inżynierowie zastosowali też nową technologię SPIRALOOP – równe, bezzłączeniowe opasanie, które zwiększa sztywność barku opony zapobiegając nadmiernym odkształceniom bieżnika wytwarzającym ciepło i w efekcie zwiększającym opór toczenia.

Szacuje się, że stosowanie opony z obniżonymi oporami toczenia pozwala zaoszczędzić nawet 0,25 l paliwa na 100 km. Przy średnim okresie eksploatacyjnym ogumienia, wynoszącym 150 tys. km rocznie, oszczędności tylko w tym okresie mogą wynieść 375 litrów.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2