Klocki hamulcowe firmy Textar są wyposażone w czujniki zużycia powierzchni ciernych. Pomagają one ustalić, kiedy należy wymienić te elementy.
Najprostsza konstrukcja mechaniczna bazuje na dodatkowej blaszce wykonanej ze stali sprężynowej. Po osiągnięciu założonej granicy grubości blaszka taka w trakcie hamowania dotyka o obracającą się tarczę i generuje wyraźnie słyszalny dźwięk. Klocki hamulcowe z tym rodzajem czujnika można założyć w każdym samochodzie.
Kolejnym rozwiązaniem jest włożenie lub zatopienie w klocku hamulcowym przewodu, którego drugi koniec podłączony jest do wskaźników na desce rozdzielczej. Po starciu się klocka (osiągnięciu wartości granicznej) przewód styka się z powierzchnią tarczy, co powoduje zamknięcie obwodu i włączenie odpowiedniej kontrolki. W niektórych modelach klocków zamiast przewodu stosowana jest sprężyna druciana.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.

0 komentarzy dodaj komentarz