strona główna Aktualności Bosch na targach EICMA 2019
2019-11-12, ostatnia aktualizacja 2019-11-12 10:43

Bosch na targach EICMA 2019

Firma Bosch prezentuje na targach EICMA w Mediolanie nowe systemy do jednośladów zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Zintegrowane systemy informacji i komunikacji

Bosch przedstawia po raz pierwszy nową generację zintegrowanych systemów informacji i komunikacji. System wyróżnia się wielkością zoptymalizowanego wyświetlacza TFT (6,5” bez ramki). Dzięki lepszemu wypełnieniu obudowy ekran stał się większy. Pozbawiona spoin konstrukcja pozwala stosować mniejszą obudowę, co prowadzi do większej elastyczności przy montażu w różnych modelach motocykli. Zintegrowany system informacji i komunikacji łączy tradycyjny zestaw wskaźników z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi. Powłoka antyrefleksyjna poprawia czytelność wyświetlacza w każdych warunkach pogodowych.

Integracja ze smartfonem

System mySPIN umożliwia kierowcom przekazywanie zawartości smartfona na wyświetlacz motocykla, skutera lub pojazdu sportowego. Gdy smartfon zostanie podłączony do pojazdu za pośrednictwem sieci Wi-Fi, Bluetooth lub USB, aplikacje są dostępne na ekranie.

System stabilizacji toru jazdy motocykla (MSC)

System MSC Boscha zwiększa bezpieczeństwo motocyklistów. Pomaga on kierowcom w krytycznych sytuacjach pochylenia podczas hamowania na zakrętach. Może to poprawić zarówno stabilność jazdy, jak i skuteczność hamowania. Po raz pierwszy system MSC Boscha został zainstalowany w elektrycznym motocyklu Zero SR/F.

Regulacja tłumienia

Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych zwiększają bezpieczeństwo, komfort i dynamikę jazdy. Pojazdy z tym systemem są wyposażone w kilka czujników, które służą do ciągłego monitorowania stanu jezdni i w ten sposób pozwalają wprowadzać zmiany niemal natychmiast. Czujniki umożliwiają systemowi także zwiększenie stabilności podczas jazdy w terenie. Kierowca może naciśnięciem jednego przycisku wybrać ustawienie tłumienia i dostosować zawieszenie do własnych preferencji. Półaktywny system steruje siłownikami w amortyzatorach, aby zmniejszyć wibracje i poprawić nie tylko stabilność pojazdu, ale także komfort jazdy.

Systemy wspomagania kierowcy

Bazujące na czujnikach systemy wspomagania Boscha obejmują adaptacyjny tempomat (ACC), ostrzeżenie przed kolizją i wykrywanie martwego pola. Systemy te bazują na kombinacji czujników radarowych, układu hamulcowego, układu sterowania silnika oraz interfejsu HMI (interfejs człowiek-maszyna). Radar działa jako sensor, który dostarcza obraz otoczenia pojazdu. Producenci motocykli Ducati i KTM włączą nowe systemy wspomagania kierowcy Boscha do swoich modeli w 2020 roku. Od roku 2021 systemy zostaną również wprowadzone do seryjnych pojazdów Kawasaki.

Elektryczne układy napędowe

Bosch opracowuje napędy pozwalające obniżyć poziom emisji spalin. Lekkie pojazdy elektryczne z technologią Boscha charakteryzują się dynamiką i cichą pracą. Firma prezentuje na targach EICMA dwa układy do lekkich pojazdów elektrycznych: uproszczony układ napędowy (tzw. Drive System) oraz kompleksowy układ zintegrowany.

Układ Drive System składa się z elektrycznej jednostki napędowej i sterownika. Są one tak dobrane, aby zapewnić łatwy montaż w różnych pojazdach; poza tym obsługują wiele funkcji sieciowych. Układ zintegrowany jest z kolei prezentowany na targach EICMA 2019 w sekcji Nuuk Urban.

Zarządzanie silnikiem

Systemy do zarządzania silnikiem pomagają spełnić wymogi dotyczące emisji, takie jak Euro 5 i BS 6 (Bharat etap 6), w tym OBD l/ll. W połączeniu z najnowszą technologią czujników, systemy zarządzania silnikiem osiągnęły znaczny wzrost efektywności w porównaniu do tradycyjnego gaźnika.

Stoisko Boscha (G55) znajduje się w hali numer 13.

Tagi

Targi  Bosch 



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane