2020-08-25, ostatnia aktualizacja 2020-08-25 12:35

Seria Extreme E

Fot. Continental

Fot. Continental

Za 150 dni rozpocznie się pierwszy sezon wyścigów elektrycznych aut off-roadowych.

Seria wyścigów terenowych samochodów elektrycznych Extreme E ma na celu zwiększenie świadomości zmian klimatycznych pośród kibiców motorsportu, polityków i władz lokalnych.

Firma Continental jest partnerem i głównym sponsorem serii Extreme E. Wszystkie pojazdy biorące udział w wyścigach będą wyposażone w opony Continentala, dostosowane do warunków pamnujących podczas kolejnych etapów zmagań.

Rajdy terenowe odbędą się w pięciu lokalizacjach: w Lac Rose, w Dakarze w Senegalu (etap „Oceaniczny”), w Sharaan, Al-Ula, w Arabii Saudyjskiej (etap „Pustynny”), w dolinie Kali Gandaki w Nepalu (etap „Lodowcowy”), w Kangerlussuaq, na Grenlandii (etap „Arktyczny”) oraz w Santarém, w prowincji Pará, w Brazylii (etap „Tropikalny”).

Continental opracował opony specjalnie dla potrzeb Extreme E. Są to modele CrossContact Xtreme Winter i CrossContact Xtreme Summer. Powstały one na bazie całorocznej opony turystycznej Continental CrossContact LX o zrównoważonych parametrach, bardzo wytrzymałej ścianie bocznej i specjalnie zaprojektowanym bieżniku, który poprawia trakcję i zapewnia stabilność niemal na każdej nawierzchni.

Uczestnicy zawodów Extreme E będą korzystać z identycznego zestawu standardowego wyposażenia. Producent pojazdów wyścigowych Spark Racing Technology zaprojektuje i skonstruuje wspólną bazę z części spełniających rygorystyczne wymogi, a następnie przekaże zatwierdzone podwozie elektrycznego SUV-a każdemu zespołowi.

Akumulatory do pojazdów Extreme E dostarczy firma Williams Advanced Engineering. Nowe akumulatory są dostosowane do wymogów rajdów terenowych i będą generowały moc maksymalną 470 kW (odpowiednik ok. 630 KM).

Tagi

Opony  Continental 


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2