strona główna Aktualności Bosch i elektromobilność
2021-09-09, ostatnia aktualizacja 2021-09-09 08:37

Bosch i elektromobilność

Fot. Bosch

Fot. Bosch

W dziedzinie elektromobilności żadna inna firma nie oferuje tak wielu produktów jak Bosch: od rowerów elektrycznych po maszyny budowlane, od chipów z węglika krzemu po wstępnie zintegrowane moduły e-osi.

W seektorze tym Bosch rośnie dwa razy szybciej niż rynek i w tym roku wygeneruje ponad miliard euro ze sprzedaży. Ten biznes wciąż nabiera tempa: do 2025 roku sprzedaż ma wzrosnąć pięciokrotnie.

Dotychczas Bosch zainwestował w elektromobilność 5 miliardów euro. Tylko w tym roku inwestycje wyniosą kolejne 700 milionów euro. Bosch postrzega siebie jako proaktywną firmę, która kształtuje przyszłość. Docelowo firma chce kształtować cały rynek mobilności. Firma inwestuje nie tylko w akumulatorowe układy napędowe, ale także w układy napędowe z ogniwami paliwowymi i angażuje się w projekty dla klientów w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie. W Chinach jeżdżą już pierwsze ciężarówki z systemami Boscha.

W Monachium Bosch prezentuje nowy uniwersalny kabel do ładowania samochodów elektrycznych. Ma on zintegrowane systemy sterowania i bezpieczeństwa oraz adaptery do wtyczek typu 2 i domowych. Nawet podczas ładowania z gniazdka 230 V może obejść się bez zwykłej skrzynki typu In-Cable Control Box. W celu ułatwienia kierowcom ładowania pojazdów, Bosch zapewnia im dostęp do aplikacji, w której znajdą ponad 200 000 punktów ładowania, a także zapłacą za ładowanie w szybki i prosty sposób.

Sterowniki, czujniki, sztuczna inteligencja: portfolio Bosch zawiera wszystkie elementy umożliwiające zautomatyzowaną jazdę, a firma zatrudnia około 5000 inżynierów pracujących nad wszystkimi poziomami jej rozwoju. Należą do nich nie tylko rozszerzone funkcje wspomagania, które pozwalają kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. Dzięki rozwiązaniom Boscha możliwe są już całkowicie bezobsługowe funkcje jazdy.

Bosch współpracuje z firmą Mercedes-Benz i innymi partnerami nad wdrożeniem tej funkcji na parkingu na lotnisku w Stuttgarcie. Nowy Mercedes-Benz Klasy S to pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie, w którym zastosowano niezbędne do tego systemy. Aby pojazdy bez kierowcy, sterowane za pomocą smartfona, mogły przemieszczać się do zarezerwowanego miejsca parkingowego, Bosch wyposaża garaż m.in. w zamontowane na stałe kamery. Oczekuje się, że do 2025 r. pojawi się kolejne 1000 takich garaży.

W pojazdach coraz większą rolę odgrywa oprogramowanie. W przyszłości oprogramowanie będzie równie ważne, jak osiągi czy efektywność napędu. Bosch jest do tego dobrze przygotowany: prawie połowa pracowników działu R&D w sektorze Mobility Solutions to programiści. Nawet rower staje się częścią internetu, czego dowodem jest nowa aplikacja Bosch eBike Flow.

Bosch zapewnia interakcję różnych modułów oprogramowania. Jeśli chodzi o łączność sieciową, pomysły firmy wykraczają daleko poza samochody. Od kwietnia tego roku modele Mercedes-Benz wyposażone w asystenta głosowego MBUX pełnią również funkcję centrum dowodzenia dla aplikacji Smart Home Bosch. Wystarczy komenda głosowa z fotela kierowcy, aby skontaktować się z inteligentnym domem i wyłączyć światła, otworzyć rolety i regulować ogrzewanie.

Tagi

Bosch 



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane