strona główna Aktualności Messe Frankfurt obchodzi 100-lecie swojej działalności
2022-05-06, ostatnia aktualizacja 2022-05-06 15:47

Messe Frankfurt obchodzi 100-lecie swojej działalności

Fot. Messe Frankfurt

W tym roku Messe Frankfurt spogląda wstecz na 100 lat prowadzenia działalności za pośrednictwem międzynarodowych partnerów handlowych. Ten globalny gracz jest dziś obecny w 190 krajach, tworząc międzynarodową sieć z 30 filiami i około 50 partnerami handlowymi.

Wolfgang Marzin, prezes i dyrektor generalny Messe Frankfurt: Sukces naszej globalnej struktury sieci można dostrzec w fakcie, że wiele naszych zagranicznych imprez zajmuje drugie lub trzecie miejsce w swoich sektorach na całym świecie – największe to odpowiednie wydarzenie flagowe w naszej bazie we Frankfurcie.

Międzynarodowi partnerzy handlowi Messe Frankfurt rozpoczęli działalność wiosną 1922 r., kiedy Konferencja Ekonomiczna i Finansowa w Genui zaznaczyła powrót Niemiec na rynek globalny po zakończeniu I wojny światowej. Po raz pierwszy w katalogu Międzynarodowych Targów we Frankfurcie wymieniono międzynarodowych partnerów handlowych w 25 krajach, z których większość znajdowała się w Europie, m.in. we Włoszech i Szwajcarii. W ciągu pięciu lat dodano kolejnych jedenastu międzynarodowych partnerów handlowych, w tym biuro w Indiach. W tamtym czasie partnerzy ci nadal pracowali honorowo, a ich wynagrodzenie pochodziło z prowizji od pobieranych opłat za wynajem stoiska.

Po Targach Wiosennych w 1929 roku Międzynarodowe Targi we Frankfurcie zostały zawieszone z powodu światowego kryzysu gospodarczego. Jednak w latach 1949 i 1950 w Australii, Danii, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii i Turcji ustanowiono nowych międzynarodowych partnerów handlowych.

W ciągu następnych 40 lat Messe Frankfurt nadal rozwijały się na arenie międzynarodowej, osiągając dwa ważne kamienie milowe: Interstoff Asia w Hongkongu w 1987 r.  oraz założenie pierwszej zagranicznej filii w Tokio w 1990 r. Obecne filie rozpoczęły działalność jako międzynarodowi partnerzy handlowi, w tym francuska filia założona w 2002 roku.
Messe Frankfurt od 100 lat cieszy się udanymi długoterminowymi relacjami z międzynarodowymi partnerami handlowymi. Pozyskują oni klientów lokalnie, zapewniając Messe Frankfurt dostęp do branż, klientów, ministerstw i stowarzyszeń w wielu krajach. Rezultatem jest globalna sieć, która wciąż się rozwija.

Skuteczny model biznesowy Messe Frankfurt jest szczególnie widoczny w Azji. Z ponad 50 wydarzeniami Messe Frankfurt jest największym organizatorem targów w Chinach; to także największa odnoga niemieckiej firmy targowej, zatrudniająca ponad 500 osób w sześciu miastach. Ponadto Messe Frankfurt jest największym organizatorem targów w Indiach, gdzie ma na swoim koncie ponad 20 wydarzeń. Przed pandemią ponad trzy czwarte wystawców i ponad połowa odwiedzających pochodziła spoza Niemiec.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane