strona główna Aktualności "Mój elektryk" z niemal 5 tysiącami wniosków
2022-07-08, ostatnia aktualizacja 2022-07-08 12:54

"Mój elektryk" z niemal 5 tysiącami wniosków

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

Subsydia do samochodów zeroemisyjnych z programu „Mój Elektryk” odnoszą kolejny sukces. Jak wynika z danych udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, odnotowano łącznie niemal 4,9 tysięcy wniosków na ponad 136 milionów złotych. Głównymi beneficjentami są firmy, które wyprzedziły najliczniejszą do tej pory grupę interesariuszy, czyli odbiorców indywidualnych. 

Odbiorcy indywidualni odpowiadają za 2670 wniosków na łączną kwotę 56 002 500 zł (w tym posiadacze Karty Dużej Rodziny – 720 wniosków na kwotę 19 440 000 zł). NFOŚiGW przyjął do tej pory 1296 wniosków na łączną kwotę 28 070 250 zł (w tym 457 od posiadaczy Karty Dużej Rodziny na kwotę 12 339 000 zł).

W przypadku beneficjentów instytucjonalnych, w tym przedsiębiorców, którzy dokonali zakupu samochodów elektrycznych, NFOŚiGW przyjął 677 wniosków, które opiewają na kwotę 20 211 639,18 zł. Zainteresowani wnioskowali o wsparcie zakupu 674 samochodów osobowych kategorii M1 (17 274 000 zł), 56 zeroemisyjnych „dostawczaków” kategorii N1 o DMC do 3,5 tony (2 697 453,69 zł) oraz 65 pojazdów kategorii L (240 185,49 zł), czyli skuterów, quadów i trójkołowców.

Kolejną grupą ubiegającą się o wsparcie są firmy leasingowe. W ich przypadku instytucją dystrybuującą dotacje w imieniu NFOŚiGW jest Bank Ochrony Środowiska. W ramach naboru adresowanego do leasingodawców, z Funduszu wypłacono już dofinansowanie dla 1525 wnioskodawców na 1954 pojazdy. Łączna kwota dofinansowania wynosi w tym przypadku 59 897 293,05 zł. Wsparcie objęło 1631 samochodów osobowych kategorii M1 (43 804 230,09 zł), 299 kategorii N1 (15 996 815,58 zł) oraz 24 pojazdy kategorii L (92 187,38 zł). Jak wynika z danych NFOŚiGW, w ramach naboru dotyczącego leasingu i wynajmu długoterminowego, obecnie procedowanych jest kolejnych 178 wniosków na 221 pojazdy na kwotę 6 186 991,98 zł. W tym na 194 samochody kategorii M1 (5 206 016,05 zł), 20 samochodów kategorii N1 (952 555,93 zł) oraz 7 pojazdy kategorii L (28 420 zł).

Zgodnie z „Licznikiem elektromobilności”, prowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), pod koniec maja 2022 r. po polskich drogach jeździło 48 675 sztuk (warianty osobowe i użytkowe). W pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) stanowiły niemal połowę (48%) tej części floty pojazdów (22 476 szt.),  pozostałą część stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 24 200 szt. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 1999 szt.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2