TMD Friction
Szkolenia branżowe Textar otrzymały ponad 2700 recenzji w których zostały ocenione na 4,9 (w skali od 1 do 5)
Marka Textar, która należy do światowego producenta materiałów ciernych do układów hamulcowych firmy TMD Friction, poinformowała o odnotowaniu 12-procentowego spadku liczby roszczeń gwarancyjnych. Wskazała także, że jest to bezpośredni efekt wysokiego poziomu specjalistycznych szkoleń i wsparcia technicznego, który oferuje swoim klientom.
Textar jest marką, która może realizować taką misję lidera w dziedzinie edukacji i szkoleń dotyczących najlepszych praktyk warsztatowych, dzięki stale powiększającemu się zespołowi technicznemu i 11 trenerom oraz dostosowaniu do potrzeb konkretnego klienta. Od indywidualnych sesji szkoleniowych i webinarów, po opiekę techniczną wspiera klientów na całym świecie, rozwiązując problemy i wyzwania wpływające na ich pracę. Efektem tych działań jest znaczne zmniejszenia liczby roszczeń gwarancyjnych z powodu nieprawidłowego montażu.
- Warsztaty i dystrybutorzy regularnie kontaktowali się z zespołem technicznym w sprawie wadliwych produktów. Jednak po wizycie na miejscu i analizie zgłoszonego przypadku, prawie zawsze okazywało się, że problemy wynikają z nieprawidłowego montażu tarcz i klocków lub niewystarczającej wiedzy na ten temat. Zdaliśmy sobie sprawę, że mamy do wykonania pracę, której celem jest wsparcie naszych klientów w tym zakresie. Jednocześnie naszym zadaniem jako producenta jest ograniczenie tego zjawiska - powiedział Scott Irwin, dyrektor ds. szkoleń technicznych w TMD Friction.
Fachowe szkolenia dostosowane do potrzeb
Eksperci techniczni Textar dopasowują formaty szkoleń do potrzeb klientów. Obecnie w Polsce obejmują spotkania poświęcone wybranym tematom, takim jak bicie boczne tarczy hamulcowej, kierunkowe klocki hamulcowe i chemia hamulcowa Textar. Dostępne jest również ogólne szkolenie dotyczące serwisowania układów hamulcowych. Na spotkaniach omawiane są procedury prawidłowej wymiany tarcz i klocków hamulcowych, typowe usterki, najnowsze trendy i narzędzia ułatwiające pracę. Możliwa jest również analiza konkretnych przypadków warsztatowych. Organizacja szkoleń koordynowana jest przez dystrybutorów marki Textar i to u nich można uzyskać wszystkie informacje na temat terminów i lokalizacji.
Innowacyjne podejście do szkoleń technicznych już wkrótce będzie oferować Wirtualna Akademia Textar - nowa platforma e-learningowa dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Kompleksowe i interaktywne centrum edukacyjne, które jest poświęcone zagadnieniom dotyczącym hamulców będzie mogło zapewnić zaawansowaną oraz specjalistyczną wiedzę. Dotyczyć ona będzie samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Ma to być najbardziej aktualna i kompleksowa platforma e-learningowa dotycząca hamulców. Dzięki angażującym modułom i łatwemu w użyciu interfejsowi szkoląca zarówno intuicyjne, jak i interaktywne.
Uzupełnieniem oferty kursów Textar są tematyczne szkolenia online, w formie bezpłatnych webinarów, a o szczegółach zapisów i agendach spotkań marka informuje na swojej na stronie internetowej.
W 2024 roku trenerzy techniczni Textar przeszkolili na całym świecie 7 837 osób, poświęcając na to 667 godzin. Szkolenia te otrzymały ponad 2700 recenzji i zostały ocenione na 4,9 (w skali od 1 do 5).
Szkolenie dla pojazdów przyszłości
Obserwowany na całym świecie niedobór wykwalifikowanych mechaników w połączeniu z nieustannym rozwojem technologii stosowanych w pojazdach sprawiają, że szkolenia i możliwości podnoszenia kwalifikacji są ważniejsze niż kiedykolwiek. Dzisiejsze samochody są coraz bardziej skomplikowane, co przekłada się na częste zmiany w zaleceniach i wymaganiach dotyczących obsługi i napraw. Zaawansowanie procedur w połączeniu z ograniczeniami czasowymi powoduje, że w dążeniu do szybkiego wykonania zadania mechanicy czasami pomijają część prac. Konsekwencjami tego są problemy pojawiające się w trakcie eksploatacji.
Textar wspiera również sektor edukacji, wykorzystując i udostępniając uczniom ekspercką wiedzę zespołu szkoleniowego. Marka inwestuje w rozwój kolejnych pokoleń mechaników, szkoląc uczniów szkół branżowych. Jej trenerzy odwiedzają szkoły techniczne i przeprowadzają szkolenia teoretyczne jak i praktyczne.
Dostosowanie warsztatów do najnowszych innowacji
Warsztaty są pod coraz większą presją wynikającą z szybkiego postępu w technologiach nowoczesnych pojazdów. Specjaliści Textar zaobserwowali, że mechanicy nie zawsze mogą liczyć na wsparcie producentów pojazdów i mają problemy z prawidłowym oraz skutecznym serwisem. Ta widoczna i systematycznie rosnąca luka w specjalistycznej wiedzy skłoniła ich do opracowania serii eksperckich szkoleń dla fachowców z branży hamulcowej.
- Mechanicy muszą posiadać najbardziej aktualną wiedzę, gdyż to dzięki ich pracy możemy bezpiecznie poruszać się po drogach. Jako światowy lider w dziedzinie materiałów ciernych do układów hamulcowych uważamy, że naszym obowiązkiem jest edukowanie, informowanie i wspieranie specjalistów z branży motoryzacyjnej na całym świecie - podkreśla Scott Irwin.
Ścisła współpraca z dystrybutorami
Textar od lat ściśle współpracuje ze swoimi dystrybutorami, zapewniając doradztwo techniczne i wsparcie ich zespołom oraz bezpośrednio warsztatom. W przypadku pojawienia się po wymianie hamulców piszczenia lub wibracji, warsztaty zrzucały winę na wadliwy produkt, a dystrybutorzy wymieniali części na nowe. Tymczasem często przyczyną nie były słabej jakości lub uszkodzone części, a problemy wynikały z nieprawidłowego montażu, podczas którego pominięto niektóre czynności lub zostały one źle wykonane. Dzięki szkoleniom można pomagać warsztatom w podnoszeniu kompetencji i stosowaniu właściwych, najlepszych procedur montażu tarcz i klocków. Postępując zgodnie ze wskazówkami Textar, warsztaty będą rzadziej zgłaszać reklamacje dotyczące hałasów, wibracji i drgań, które mogą być spowodowane nieprawidłowym montażem.
- Zależy nam na budowaniu długoterminowych relacji z naszymi klientami, dlatego zawsze szukamy sposobów, aby ich wspierać i pomagać im w rozwoju. Dwutorowe podejście do kwestii wiedzy i umiejętności, polegające na oferowaniu szkoleń dystrybutorom oraz ich klientom warsztatowym, zmniejszyło liczbę trafiających do nas roszczeń gwarancyjnych. Jednocześnie przekłada się to skuteczniejsze działanie hamulców, a więc zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego - powiedział Scott Irwin.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz