strona główna Wydarzenia TRW rozwija systemy EPS i EPB
2011-08-23, ostatnia aktualizacja 2011-08-23 17:39

TRW rozwija systemy EPS i EPB

TRW EPB Caliper

TRW EPB Caliper

Firma TRW Automotive, globalny producent systemów elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS oraz elektrycznych hamulców postojowych EPB, wprowadziła nowe funkcje do ich oprogramowania.

W przypadku EPS (ang. Electrically Powered Steering) zaopatrywani przez TRW producenci pojazdów mogą wybierać rozmaite programy funkcji służących bezpieczeństwu jazdy oraz ograniczaniu błędów popełnianych przez kierowcę.

Do nowych, zaawansowanych funkcji wspomagania opracowanych prze TRW należą:

  • Pull Drift Compensation – wykrywanie bocznego znoszenia pojazdu i automatyczne jego korygowanie,
  • Active Disturbance and Road Shake Compensation – redukowanie drgań koła kierownicy,
  • Torque Steer Compensation – korekta tendencji do znoszenia samochodu z przednim napędem w czasie dynamicznego przyspieszania,
  • Semi Automatic Parking – pomoc w trudnym parkowaniu równoległym przy wykorzystaniu czujników zbliżeniowych, 
  • Personalization – możliwość wyboru różnych programów wspomagania dla jazdy miejskiej, standardowej i szybkiej, 
  • Arbitration and Limitation – program eliminujący ewentualne kolizje sygnałów napływających z poszczególnych czujników do procesora systemu,
  • Variable Ratio – funkcja przyspieszająca reakcje układu kierowniczego na szczególne sytuacje drogowe,
  • Driver Steer Recommendation – program współpracy układu kierowniczego z selektywnie wykorzystywanymi hamulcami kół. 

Wprowadzony na rynek po raz pierwszy przez firmę TRW elektroniczny hamulec postojowy EPB (ang. Electric Park Brake) zwiększa bezpieczeństwo pojazdu oraz wygodę i komfort kierowcy. Daje się także wykorzystywać do hamowania awaryjnego. Jego interfejs do komunikacji z komputerem pokładowym umożliwia dodawanie lub usuwanie różnych funkcji programu takich, jak:

  • wspomaganie ruszania, czyli zwalnianie hamulca, gdy pojazd zaczyna przyspieszać,
  • zapobieganie niekontrolowanemu staczaniu się z pochyłości,
  • wykrywanie nadmiernego zużycia okładzin hamulcowych, 
  • komunikacja włącznika EPB z pedałem gazu zapobiegająca omyłkowemu uruchomieniu,
  • automatyczne uruchamianie hamulca postojowego po otwarciu drzwi kierowcy.  

Regenerację zacisków EPB firma TRW uważa obecnie za zbyt kosztowną ze względu na obowiązywanie wobec takich podzespołów rygorystycznych norm bezpieczeństwa i skomplikowanych procedur kontrolno-badawczych.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2