strona główna Nowości rynkowe Forester ze zmodyfikowanym silnikiem wysokoprężnym
2011-09-30, ostatnia aktualizacja 2011-09-30 14:48

Forester ze zmodyfikowanym silnikiem wysokoprężnym

Subaru Forester 2.0D

Subaru Forester 2.0D

Firma Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) – producent samochodów Subaru – rozpoczyna sprzedaż zmodyfikowanej wersji modelu Forester. Koncern wprowadził drobne zmiany w konstrukcji silnika wysokoprężnego oraz postarał się o zwiększenie komfortu pasażerów.

Celem poprawek w silniku było przede wszystkim ograniczenie zużycia paliwa. Osiągnięto to dzięki ograniczeniu oporów wewnętrznych silnika, zmianie konstrukcji turbiny oraz nowemu oprogramowaniu. W efekcie średnie zużycie paliwa spadło o około 5% (do 5,9 l/100 kilometrów przy spalaniu w cyklu mieszanym). Obniżeniu uległa także ilość emitowanego dwutlenku węgla. Obecnie wartość ta  wynosi 155 gramów na kilometr, a Forester znalazł się  w gronie najoszczędniejszych samochodów klasy SUV.

Pasażerowie powinni odczuć zwiększenie komfortu jazdy dzięki zastosowaniu dwustrefowej klimatyzacji automatycznej (w modelach w wersji Comfort i lepszych). Klimatyzację tego typu zamontowano już wcześniej w samochodach Forester z silnikiem benzynowym.

Skutkiem modyfikacji w budowie silnika i wyposażeniu pojazdu jest wzrost cen detalicznych samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Za Forestera w wersji Comfort i wyższej trzeba zapłacić obecnie o 500 euro więcej.


 

Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2