strona główna Wydarzenia Coraz więcej układów EPS
2012-04-03, ostatnia aktualizacja 2012-04-03 10:47

Coraz więcej układów EPS

Coraz więcej układów EPS

Fot. Nexteer Automotive

Coraz więcej układów EPS

W 2011 roku przychody największych firm produkujących elektryczne układy kierownicze EPS (Electric Power Steering) przekroczyły 17 miliardów dolarów. Eksperci z branży motoryzacyjnej są zdania, że w ciągu kolejnych pięciu lat produkcja układów EPS będzie zwiększać się o około 14 procent rocznie. Jeden z potentatów w tej dziedzinie – koncern Nexteer Automotive – do końca roku 2012 planuje wyprodukowanie 20-milionowego układu ze wspomaganiem elektrycznym. Połowa z zaplanowanych na rok bieżący układów (niemal półtora miliona sztuk) powstanie w polskich fabrykach Nexteera w Gliwicach i Tychach.

Według przewidywań firmy Strategy Analytics w 2017 roku zostanie wyprodukowanych około 80 milionów systemów EPS; jeszcze pięć lat temu wielkość produkcji wynosiła 21,5 miliona. Analitycy Nexteera przewidują, że pod koniec obecnej dekady aż 50 procent samochodów będzie wyposażonych w systemy wspomagane elektrycznie.

Obecnie – zwłaszcza w Europie – większość układów EPS jest montowanych w samochodach klasy mini i compact. Systemy EPS Nexteera jako jedyne na świecie nadają się do montowania we wszystkich typach pojazdów – od klasy mini, przez duże SUV-y, aż do małych samochodów dostawczych. Do końca 2013 roku 90 procent pełnowymiarowych amerykańskich pick-upów będzie wyposażonych w układy ze wspomaganiem elektrycznym Nexteera. Jednym z najbardziej perspektywicznych rynków produkcji EPS są Chiny. W 2011 roku systemy EPS stanowiły jedną czwartą wszystkich układów kierowniczych montowanych przez krajowych producentów. Już w 2015 roku odsetek ten sięgnie niemal 40 procent – wynika z raportu organizacji Research in China.

Przyczyn popularyzacji układów EPS należy upatrywać w limitach emisji dwutlenku węgla. W Europie jest to m.in. ograniczenie emisji dwutlenku węgla w wybranych modelach małych samochodów dostawczych do 147 gramów na  kilometr do 2020 roku (obecnie limit wynosi 200 gramów na  kilometr). Rząd Stanów Zjednoczonych także pracuje nad regulacjami prawnymi prowadzącymi do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do roku 2025. Układy takie jak Single Pinion EPS lub Column EPS firmy Nexteer obniżają emisję dwutlenku węgla nawet o osiem gramów na  kilometr. Systemy EPS pozwalają też ograniczyć spalanie paliwa o sześć procent.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2