strona główna Nowości rynkowe Bosch przedstawia system rozpoznawania zmęczenia
2012-04-12, ostatnia aktualizacja 2012-04-12 08:44

Bosch przedstawia system rozpoznawania zmęczenia

Bosch przedstawia system rozpoznawania zmęczenia

Fot. Bosch

Bosch przedstawia system rozpoznawania zmęczenia

Zaśnięcie za kierownicą jest przyczyną najgroźniejszych wypadków drogowych. Z danych opublikowanych przez amerykański automobilklub (AAA) wynika, że w Stanach Zjednoczonych blisko 17% wypadków drogowych powodowali przemęczeni kierowcy. Na szczęście pierwsze objawy przemęczenia i związane z nimi ryzyko zaśnięcia można wykryć stosunkowo wcześnie. Firma Bosch opracowała system rozpoznający zmęczenie oraz objawy wyczerpania fizycznego, który bazuje na analizie ruchów kierownicy. System taki potrafi odpowiednio wcześnie zalecić, aby kierowca zrobił sobie przerwę w podróży.

Informacje pozwalające stwierdzić, że osoba prowadząca auto jest przemęczona dostarcza elektryczny układ wspomagania kierownicy lub czujnik kąta skrętu kierownicy (który jako element układu ESP znajduje się zwykle na wyposażeniu pojazdu). Zastosowany przez Boscha algorytm analizuje ruchy kierownicy od momentu rozpoczęcia jazdy i rozpoznaje zmiany zachowania kierowcy spowodowane długą podróżą i wyczerpaniem fizycznym. Typowymi oznakami malejącej koncentracji są fazy, w których osoba za kółkiem w ogóle nie kieruje autem, a następnie wykonuje kilka gwałtowniejszych ruchów kierownicą, aby skorygować tor jazdy.

Opracowany przez Boscha system jest przeznaczony do stosowania w samochodach osobowych i lżejszych pojazdach użytkowych; po raz pierwszy pojawił się w wyposażeniu seryjnym Volkswagena Passata w 2010 roku. Najnowszym modelem wzbogaconym taką funkcją jest Passat Alltrack.



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane