strona główna Wydarzenia TRW prezentuje technologie radarowe
2012-07-25, ostatnia aktualizacja 2012-07-25 09:53

TRW prezentuje technologie radarowe

TRW prezentuje technologie radarowe

Fot. TRW

TRW prezentuje technologie radarowe

Firma TRW Automotive pokazała w Hockenheim swoje technologie wspomagania kierowcy – między innymi systemy radarowe zapewniające bezpieczeństwo pieszym uczestnikom ruchu.

Podczas spotkania zorganizowanego w niemieckim Hockenheim firma TRW Automotive zaprezentowała wszystkie swoje technologie wspomagania kierowcy (DAS, Driver Assistance Systems). Specjaliści przedsiębiorstwa przedstawili nowe, modularne systemy radarowe oraz kamery najnowszej generacji. Stosując elementy tego typu firma TRW chce  produkować systemy pozwalające spełnić bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące bezpieczeństwa pieszych. Po roku 2014 będą one uwzględniane w testach prowadzonych przez niezależną, niedochodową organizację Euro NCAP (European New Car Assessment Programme).

Działająca od 1997 roku Euro NCAP to organizacja sponsorowana przez rozmaite niezależne instytucje oraz przez rządy niektórych państw europejskich. Początkowo jej głównym celem było sprawdzanie biernego bezpieczeństwa samochodów, a najważniejszym elementem oceny był test zderzeniowy. Euro NCAP nabywa testowane pojazdy ze środków własnych. 

Od 2014 roku Euro NCAP chce rozpocząć promowanie instalowania w pojazdach automatycznego systemu hamowania awaryjnego (AEB, Automatic Emergency Braking). Jego obecność będzie ważnym czynnikiem przyczyniającym się do uzyskania pięciu gwiazdek w skali bezpieczeństwa Euro NCAP. Natomiast począwszy od 2016 roku funkcja ochrony pieszych bazująca na systemie AEB stanie się dla niektórych modeli samochodów niezbędna do otrzymania pięciu gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa pieszych.

TRW Automotive już od ponad dziesięciu lat dostarcza systemy radarowe dla rozmaitych modeli pojazdów. Opracowane przez inżynierów przedsiębiorstwa technologie radarowe pozwalają wdrożyć rozmaite funkcje wspomagania kierowcy. Należą do nich: system utrzymujący bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z przodu (ACC, Adaptive Cruise Control), system wspomagania jazdy w korku (TJA, Traffic Jam Assist), system wykrywania punktu martwego (BSD, Blind Spot Detection), system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB, Automatic Emergency Braking) albo system wykrywania kolizji bocznej (SIS, Side Impact Sensing). Produkowane przez firmę kamery współpracują natomiast z systemem ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDW,  Lane Departure Warning), systemem kontroli toru jazdy (LKA, Lane Keeping Assist), systemem centrującym tor jazdy (LCA, Lane Centering Assist), systemem rozpoznawania znaków drogowych (TSR, Traffic Sign Recognition) oraz systemem wykrywania pieszych współpracującym z systemem AEB.

W Hockenheim przedstawiciele firmy TRW pokazali również radar AC100 działający w paśmie 24 GHz i współpracujący z kamerą wideo S-CAM (także będącą dziełem firmy). Zestaw taki służy do wykrywania pieszych i jest wykorzystywany do aktywacji systemu AEB. System odbiera dane z czujników i w przypadku stwierdzenia obecności pieszego stosuje zaawansowane algorytmy, za pomocą których ocenia prawdopodobieństwo kolizji (pod uwagę bierze się przy tym przewidywany tor ruchu pojazdu i trasę pieszego). Następnie system wysyła ostrzeżenie dla kierowcy i w razie braku reakcji z jego strony automatycznie uruchamia procedurę hamowanie w celu spowolnienia pojazdu i złagodzenia skutków zderzenia.

Obecnie w działach badawczych firmy TRW prowadzi się prace nad trzecią generacją kamer i systemami pozwalającymi przetwarzać obrazy o większej rozdzielczości, rozszerzyć pole pomiaru i udoskonalić funkcję wykrywania pieszych. Szefowie przedsiębiorstwa zapowiadają, że modularne systemy radarowe następnej generacji (AC1000) będą wykorzystywać czujniki obsługujące wiele nowych funkcji zapewniających bezpieczeństwo i wygodę użytkowania oraz spełnią przyszłe wymagania testów Euro NCAP.


 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2