strona główna Nowości rynkowe Kolejna wersja oprogramowania ESI[tronic]
2012-09-18, ostatnia aktualizacja 2012-09-18 07:16

Kolejna wersja oprogramowania ESI[tronic]

Kolejna wersja oprogramowania ESI[tronic]

Fot. Bosch

Kolejna wersja oprogramowania ESI[tronic]

Firma Bosch przedstawiła kolejne wydanie oprogramowania warsztatowego ESI[tronic] 2.0. Aplikacja zawiera dane diagnostyczne oraz instrukcje wyszukiwania błędów, wartości kontrolne i robocze, schematy połączeń, plany konserwacji i dane techniczne. Co roku pojawia się opis około 1400 nowych układów i wprowadzana jest porównywalna liczba zmian dla układów już istniejących.

Dzięki nowemu interfejsowi aplikacji (ujednoliconemu dla pakietu obsługującego samochody osobowe i użytkowe) użytkownik jest w stanie szybciej odnaleźć interesujące go informacje. Po identyfikacji pojazdu (przy użyciu zakładki „Wersje wyposażenia”) można przejść bezpośrednio do operacji diagnostycznych lub uzyskać informacje na temat systemu sterowania pojazdu. Funkcja wyszukiwania wyświetla wszystkie układy wraz ze wskazaniem liczby usterek zapamiętanych przez poszczególne sterowniki. Osoba korzystająca z oprogramowania ma do dyspozycji linki bezpośrednie, pozwalające szybko przełączać się między różnymi rodzajami informacji serwisowych prezentowanych przez pakiet ESI[tronic] (na przykład między diagnozą sterowników a instrukcją wyszukiwania błędów i odwrotnie).

Oprogramowanie ESI[tronic] 2.0 ułatwia pracę z testerem diagnostycznym KTS. Nowy sposób organizacji funkcji umożliwia przeprowadzenie kompleksowego wyszukiwania błędów oraz naprawę układów elektronicznych pojazdu. Użytkownik swobodnie przechodzi od diagnozy z odczytem pamięci błędów do wyszukiwania błędów, a stamtąd do przeglądu komponentów. W każdej chwili mechanik ma pod ręką aktualne informacje na temat błędów lub wybranego układu w pojeździe. Po przejściu do katalogu części automatycznie zostają też przeniesione dane identyfikacyjne samochodu.

Z pakietu Bosch ESI[tronic] 2.0 korzysta około 70 tysięcy warsztatów samochodowych w ponad 100 krajach. Oprogramowanie jest oferowane w 24 wydaniach językowych. Jak podaje producent, ESI[tronic] jest używany przez około 25 procent polskich warsztatów samochodowych.

Specjaliści firmy Bosch pracują obecnie nad internetową wersją oprogramowania warsztatowego. Powinna się ona ukazać już w przyszłym roku. Subskrybenci pakietu ESI[tronic] 2.0  będą mogli aktualizować dane za pośrednictwem Internetu i dzięki temu zawsze dysponować najświeższymi informacjami. Internetowa edycja oprogramowania ma także obsługiwać zupełnie nowe funkcje.

Od września do grudnia bieżącego roku Bosch będzie ponadto prowadził nowy cykl szkoleń. Do standardowych kursów dodano sześć nowości. W szkoleniach mogą wziąć udział wszystkie warsztaty samochodowe, a słuchacze mają do wyboru tematy z zakresu diagnostyki pojazdów benzynowych i dieslowskich, układów hamulcowych i systemów bezpieczeństwa. Nowe szkolenia dotyczą układów oczyszczania spalin nowoczesnych silników wysokoprężnych, diagnostyki automatycznych skrzyń biegów i geometrii zawieszenia pojazdów.

Centrum szkoleniowe Boscha dysponuje testerami KTS, diagnoskopami FSA, urządzeniami do obsługi klimatyzacji ACS, testerami wtryskiwaczy EPS i urządzeniami do ustawiania geometrii FWA. W hali centrum ustawiono podnośnik nożycowy oraz rolki hamulcowe, a podczas zajęć praktycznych wykorzystywane są zarówno samochody, jak i silniki szkoleniowe. Tych ostatnich jest sześć: dwa benzynowe i cztery diesle. Jeden z silników benzynowych jest wyposażony w układ Motronic, zaś drugi w bezpośredni wtrysk benzyny. Cztery silniki diesla to cztery różne systemy: układ z pompą rozdzielaczową VE EDC, układ z pompą VP44, pompowtryskiwacze oraz układ common rail. Jednym z siedmiu samochodów szkoleniowych jest Volvo S60 z układem common rail i  automatyczną skrzynią biegów.



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane